مرسدس بنز حجم پیشرانه ها را کاهش می دهد

به زودی مرسدس بنز تمامی پیشرانه‌های 6 سیلندر V شکل خود را با نمونه‌های 6 سیلندر خطی جایگزین خواهد نمود. Ola Källenius رئیس مرکز تحقیق و توسعه این کمپانی در خلال مصاحبه‌ای مفصل تصریح کرده که پیشرانه 6 سیلندر خطی جدید M256 در بسیاری از محصولات کنونی و آینده بکار خواهد رفت. دلیل این تصمیم بسیار ساده بوده و آن چیزی نیست جز کم‌حجم کردن پیشرانه‌ها!

بنا به گفته Källenius پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی جدید می‌تواند در همان خط تولید پیشرانه‌های 4 سیلندر مونتاژ شود. پیشرانه‌های 4 سیلندر هم‌اکنون محبوب‌ترین طراحی دنیا را دارند. این دو پیشرانه از نظر ساختاری اساساً مشابه هستند.

مدیر تحقیق و توسعه مرسدس می‌گوید:

به خاطر اینکه پیشرانه 4 سیلندر در دنیا حرف اول را می‌زند اضافه کردن دو سیلندر به آن توجیه‌پذیر است. این رویه دقیقاً در تضاد با استراتژی قبلی که همان داشتن پیشرانه‌های V8 و V6 بود است. از نظر استراتژی تولید پیشرانه کلی، پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر جدید شاخه‌های یک درخت هستند. محفظه‌های احتراق این پیشرانه‌ها و فاصله 90 میلی‌متری سیلندر یکسان بوده و شما می‌توانید این پیشرانه‌ها را در یک خط تولید مونتاژ نمایید.

طبیعتاً این فرایند در طول یک روز رخ نمی‌دهد و مرسدس برای استفاده از پیشرانه 6 سیلندر خطی جدید به اندکی زمان نیاز دارد. موضوع جالب اینکه پیشرانه جدید یاد شده روی C کلاس ارائه نخواهد شد اما زیر کاپوت E کلاس غرش خواهد کرد.

ابعاد هوشمندانه این پیشرانه به مرسدس اجازه خواهد داد تا در اکثر محصولات از آن استفاده نماید. M256 فاقد استارتر و آلترناتور مرسوم دنیای خودرو بوده زیرا این دو سیستم جای خودرو را به پیشرانه الکتریکی کوچکی با نام EQ Boost داده‌اند که بین پیشرانه و گیربکس جای می‌گیرد. این طراحی باعث کوچک شدن پیشرانه می‌شود زیرا دیگر نیازی به تسمه یا پولی در جلوی پیشرانه نبوده و طول کلی آن را کاهش می‌دهد.

علاوه بر مزیت‌های تولیدی، پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی یک مزیت دیگر نیز دارند که آن نرمی بیشتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 348836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟