زمان مناسب شست وشوی خودرو/دیگر نیازی به کارواش نیست

برای تمیز کردن ماشین و خودرویتان حتما ضروری نیست هزینه کنید و به کارواش ببرید با کمی سرچ در اینترنت میتوانید روش هایی برای شستن بسیار راحت و کاربردی خودرویتان پیدا کنید .

 روش هایی برای شستن بسیار راحت و کاربردی خودرو , به گزارش تالاب داشتن یک خودرو تمیز یعنی داشتن یک خودرو نو اما این تنها دلیل تمیز نگه داشتن خودرو شما نیست، دلایل فنی دیگری نیز برای تمیز نگه داشتن خودرو وجوددارد.

گرد و غبار، شن، نمک پاشی های زمستان، گل و لای همه ی این ها حاوی ذرات ریزی میباشند که به خودرو شما می چسبند و به رنگ خودرو آسیب میرسانند.اگر شست و شوی خودرو به هنگام و درست انجام نگیرد این ذرات آرام آرام روی رنگ ایجاد ضایعات ریز می نمایند و رنگ را خراب می کنند، حتی برخی از مواد مثل فضولات پرندگان یا گرده درختان نیز می توانند.

به راحتی به پوشش رنگ نفوذ کرده و حفاظ رنگ را از بین ببرند، اگر شما هرروز از حوله یا دستمال برای تمیز کردن خودرو بهرهگیری نمایید ذرات ریز و غبار روی سطح رنگ کشیده شده و ایجاد خراش های ریز می نمایید آنگاه رنگ کدر و آسیب پذیر میگردد.

گام اول برای شستن خودرو : سعی کنید وقتی که برای شستن خودرو اختصاص می دهید صبح زود باشد یا عصر. چون با اینکار آب زیادی بخار نخواهد شد و نیاز بیشتر به آب هم نخواهد بودو در صورتی هم که نیت دارید در ساعات گرم روز اتومبیلتان را بشویید می توانید اتومبیلتان را در سایه پارک کنید.همینطور درصورت امکان بهتر هست اتومبیلتان را نزدیک چمن پارک کنید که آب مصرفیتان وارد چمن شود. با اینکار با یک تیر دو نشان می زنید هم تمیزی ماشین هم آبیاری چمن.

گام دوم برای شست و شوی ماشین : سطل اول آب را پر کنید و یک قوطی کوچک مثل لیوان یک بار مصرف یا قوطی بستنی را داخل آن بندازید. آنگاه اسفنج را داخل آب خیس کرده و دور تا دور اتومبلتان از بالا به پایین بکشید با اینکار گردو غبار موجود رو ماشین تمیز خواهد شد. مکان هایی هم که کثیفی بیشتر هست اسفنج را چند بار بکشید. دقت کنید که دراین مرحله مواد شوینده به آب افزون نکنید.

گام سوم برای شست و شوی ماشین : دراین مرحله آبی راکه در سطل باقیمانده روی اتومبیلتان خالی کنید دراین مرحله اتومبیلتان نیمه تمیز شده و تاکنون فقط یک سطل آب مصرف کرده اید . نگران نباشید فعلا 3 سطل هم آب داریم.

گام چهارم شستن ماشین : در گام چهارم سطل دوم آب را بیاورید و اندکی از آب سطل دوم را در داخل قوطی کوچکی که در مرحله گذشته اشاره کردم بریزید ودر داخل آن قوطی کوپک هم دو قاشق سوپ خوری مواد شوینده بریزید. دقت کنید که چندان مواد شوینده نریزید چون به آب بیشتری برای تمیز کردن آن ضروری هست. و همینطور بهتر هست از مواد شوینده حافظ محیط زیست بهرهگیری کنید که به چمن ها و درختانتان آسیب نزند.

گام پنجم شست و شوی خودرو : با کفی که در قوطی کوچک درست کرده اید بتدریج روی اسفنج بریزید و از بالا به پایین خودرو خودرا تمیز کنید جاهایی که لکه وجوددارد را دراین مرحله تمیز کنید. آنگاه که کفی که درست کرده بودید به پایان رسید بار دیگر به آن آب افزون کنید و دوباره روی ماشین تان بکشید.

گام ششم شستن خودرو : دراین مرحله با آبی که در سطل دوم دارید با اسفنج اتومبلتان را از بالا به پایین بشورید طوریکه دیگر لکه یا کثیفی روی اتومبیلتان نماند. در صورتی که این مرحله رابه صورت دقیق انجام دهید نیمی از آبتان افزون خواهد ماند.

گام هفتم تمیز کردن خودرو : دراین مرحله اسفنجتان را داخل آب سطل سوم تمیز بشورید و آنرا کنار بگزارید. آنگاه آب سطل سوم را داخل آفتابه بریزید و آنرا دور تا دور ماشینتان از بالا به پایین آبکشی کنید. دراین مرحله اتومبلتان عاری از هرنوع آلودگی و کف خواهد بود.

گام هشتم تمیز کردن ماشین : دراین مرحله آب سطل آخر یا چهارم را هم داخل آفتابه بریزید و بادقت آب را از بالا بطرف پایین بریزید آنگاه بلافاصله بعد از اتمام آب سطل چهارم اتومبیلتان رابا دستمال مختص و تمیز خشک کنید. ودر صورتی که مایل بودید میتوانید پولیش بزنید.

نکات مهم برای شست و شوی خودرو :

مضمون اول: این که در صورتی که اینکار را چندین بار امتحان کنید بسیار حرفه ای خواهید شد و این مراحل را کمتر از 5 دقیقه انجام خواهید داد و نتیجه ی کارتان هم نسبت به دفعات اول بسیار بهتر خواهد شد.

مضمون دوم: این که شست و شوی خودرو رابه کودکان نسپارید چون کودکان آب بازی را دوست دارند و از آب بیشتری برای شست شو بهرهگیری میکنند.

مضمون سوم: هم بجای سطل آب از شینگ هایی که قابلیت قطع و وصل آب را دارند بهرهگیری کنید. چون شیلنگ های معمولی وقت بیشتری نیاز دارد تا آب را منترل کرد و آب بیشتری به هدر خواهد رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 326747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟