گزینه وزارت آموزش و پرورش سریعتر به مجلس معرفی شود

وزارت آموزش و پرورش تنها وزارت خانه ای بود که از مجلس تایید صلاحیت نگرفت. باغگلی گزینه تصدی وزارت آموزش و پرورش بود که نمایندگان به وی رای اعتماد ندادند. هم اکنون وزارت آموزش و پرورش با سرپرست اداره خواهد شد. بزودی گزینه جدیدی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می شود.

به گزارش رکنا، احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره عدم اعتماد مجلس به حسین باغگلی و انتخاب سرپرست برای وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای باغگلی با همه برنامه‌های خود و تببین خوبی هم که در صحن مجلس داشتند، در عین تخریبی که در مجلس برای وی رخ داد، جوانِ با صبر و با حوصله‌ای بود که هیچ واکنش منفی از خود نشان نداند.

وی افزود: مجلس با توجه به وضعیت خاص آموزش و پرورش مانند کمبود معلم و رتبه‌بندی به وزیر پیشنهادی اعتماد نکردند، زیرا نگران بودند که آقای باغگلی در این موقعیت نتوانند کار را مدیریت کند، از این رو رای اعتماد ندادند. نظر آقای رییسی در خصوص آموزش و پرورش این بوده که خودشان هم در کنار وزیر، اختصاصا مسائل این وزارت خانه را پیگیری کنند.

فلاحی در پاسخ به این سوال که اگر هر شخص دیگری به جز حسین باغگلی‌ وزیر آموزش و پرورش شوند، رییس جمهور در کنار او برای مرتفع کردند مشکلات آموزش و پرورش خواهد بود؟ گفت: بله، زیرا وی نسبت به آموزش و پرورش یک عنایت ویژه دارد. فرهنگیان بدانند که رییس جمهور واقف به مشکلات آموزش و پرورش است.

فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: زمانی که یک وزیر رای اعتماد کسب نمی‌کند، طبیعتا رییس جمهور برای تکمیل کابینه خود، باید یک سرپرست معرفی کرده تا موقتا بتواند امور را اداره کند.

وی درباره انتخاب گزینه وزارت آموزش و پرورش گفت: باید برای روزهای آینده گزینه وزیری آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود تا مجلس هم آن را مورد بررسی قرار بدهد و انشالله کابینه کامل شود.

وی در واکنش به عدم حضور زنان در کابینه گفت: البته می‌شد که از بین وزرا  یک وزیر زن هم انتخاب شود، انتظار ما هم همین بود که در جامعه‌ای که ۵۰ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهد، حضور خانم‌ها را در این میان ببینیم. به طور کلی ممکن است اگر خانم توانمندی وجود داشته باشد، به کار گرفته شود.

فلاحی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر پیشنهادی بعدی وزیر قطعی خواهد بود؟ گفت: الزاما اینطور نیست که اگر گزینه‌ای آمد حتما رای اعتماد کسب کند. ممکن است اگر گزینه انتخابی ناتوان باشد مجلس به او رای ندهد. ضمن اینکه مجلس از ابتدا مدافع دولت بوده و برخی نمایندگان از حاج آقا دعوت کردند تا به انتخابات بیاید اما این بدان معنی نیست که مجلس به هر نوع کابینه‌ای رای بدهد.

وی تاکید کرد: رای روز چهارشنبه کمکی بود که دولت با توصیه مقام معظم رهبری هرچه سریعتر تشکیل شود. البته برخی از وزرا هم انصافا توانمندی بالایی داشتند اما اینطور نیست که مجلس به هر قیمتی به وزرا رای بدهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما در صدد این هستیم که دولت یک دولت قوی باشد. ما آن سختگیری‌هایی که به دولت آقای روحانی داشتیم، به شکل مضاعف در دولت آقای رییسی خواهیم داشت. زیرا دولت آقای رییسی امید مردم است و باید قوی و انقلابی باشد، مردم هم از آن انتظار دارند. لذا ما اینجا سختگیری‌های لازم را خواهیم داشت و مطالبه و سوالاتمان را پیگیری می‌کنیم. ضمن اینکه از روز شنبه عملکرد وزرا را مورد توجه قرار خواهیم داد./ایلنا

کدخبر: 715369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟