ارتقای ایمنی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی/کریدور بزرگراهی غرب کشور تکمیل می شود

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛سیدمحسن حمزه‌لو در بازدید خبرنگاران از قطعه نخست بزرگراه نقده - پیرانشهر اظهارداشت:  این مسیر ۱۰ کیلومتری با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده وبرای تعریض و بهسازی محور، حدود ۴۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و حدود چهار کیلومتر آن پیش از این زیر بار ترافیک رفته است.

حمزه لو اضافه کرد: حدود ۶ کیلومتر از این محور نیز تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد و آماده تردد زائران اربعین حسینی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرای عملیات در بزرگراه نقده - پیرانشهر را در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل دانست و اظهار کرد: کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای از دلایل عمده بهسازی این مسیر است تا سهولت تردد برای زائران اربعینی شکل گیرد.

حمزه لو گفت: قطعه دوم بزرگراه نقده - پیرانشهر نیز ۲۴ کیلومتر طول دارد و بیش از پنج کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته است و تا اربعین پنج کیلومتر دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: طرح ساماندهی ۲.۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز انجام شده و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: عملیات اجرایی ۷.۵ کیلومتر از قطعه ۲ محور سه‌راهی محمدیار - بناب در دست اجرا بوده و این طرح ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

حمزه لو اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.وی افزود: در حال حاضر این طرح ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد که اجرا و بهره‌برداری از این طرح موجب کاهش ترافیک جاده‌ای و کاهش تصادفات می‌شود.

حمزه لو اضافه کرد: طبق قرارداد، اجرای این طرح در طول یک سال انجام می‌شود و زیر بار ترافیک می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر محمدیار - بناب با اجرای این طرح ادامه داد: کاهش آلایندگی زیست محیطی، حفظ تالاب‌های منطقه، کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی از جمله مزیت‌های بهره‌برداری از محور سه‌راهی محمدیار - بناب است.

 

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟