قراردادهای عادی سر منشاء فسادهای بزرگ در جامعه است

 

 به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛ علی عادلی در نشست خبری که بمناسبت پاسداشت هفته قوه قضاییه برگزارشد  اظهار داشت: رسانه ها نقش بی بدیلی در تشویق وترغیب مردم به جهت ثبت اموال غیر منقول شان دارند تصریح کرد:مطبوعات با اگاهی بخشی به مردم مانع رانت وفساد و زمین خواری و کلاهبرداری و ..می شوند وبه طبع آن آرامش وامنیت روحی وروانی را در جامعه حاکم میکنند.

وی ادامه داد:بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از دغدغه های حاکمیت و نظام عدالت ، قراردادهای عادی است و قراردادهای عادی سر منشاء فسادهای بزرگ در جامعه است .

 وی بربرچیده شدن این قراردادها در جامعه تاکید کرد وافزود: پیش بینی میکنیم قریب به ۴۰ در صد ورودی پرونده های دستگاه قضایی را کاهش میدهد.

عادلی به ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی اشاره کردوگفت: سند رسمی سندی است که نزد ادارات ثبت واسناد وملاک و نزد دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد. 

 وی خاطرنشان ساخت: در صورت تصویب این قانون سازمان ثبت واسناد واملاک کشور ودفاتر اسناد رسمی نسبت به سنددار نمودن املاک مردم به شکل جهادی وارد عمل میشوند که این امر مانع بسیاری از جرایم در این زمینه خواهدشد.

علی عادلی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر ثبت رسمی اموال غیر منقول در معاملات، از ریاست و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستارشد: در تصویب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول تسریع کنند 

که میلیونها انسان در سراسر کشور چشم به این مصوبه مهم و کلیدی وحساس مجمع تشخیص مصلحت دوخته اند !

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟