شرط اصلی فعالیت مداحان در باغ رضوان داشتن تاهل هست

حجت الاسلام عباسعلی مومن اظهار داشت :دو شرط اصلی فعالیت مداحان در باغ رضوان تاهل و داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم است

وی افزود:با توجه به حساسیت موضوع قرائت قرآن و مداحی در باغ رضوان و گستردگی روزانه مراسمات و حضور اقشار مختلف مردم از سراسر کشور و بعضا" خارج از کشور برای مراسم تشییع و تدفین و از سوی دیگرحفظ حرمت آیات قرآن کریم و تلفظ درست کلمات و اهل بیت عصمت و طهارت و حفظ شان قاری و مادحین طرح ساماندهی مداحان و قاریان در آرامستان های ارومیه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به لزوم  رعایت حقوق عامه مردم  و استقرار عادلانه مادحین در قطعات باغ رضوان ارومیه گفت: با توجه به اعتراضات و انتقادات خانواده‌های معزا از نحوه اجرای مراسم و قرائت‌های نادرست و استفاده از اشعار بی محتوا وصدای ناهنجار برخی از مادحین و همچنین دریافتی‌های خارج از تعرفه سازمان و چند برابری از مردم، این سازمان در راستای ساماندهی و نظم و انضباط و بر قراری عدالت، با تشکیل جلسات متعدد با سازمان تبلیغات اسلامی و کانون مداحان و هیات مدیره، تصمیم بر ساماندهی این قشر گرفته شد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه اضافه کرد: در سال‌های ماضی مکان استقرار مادحین در باغ رضوان بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون درنظر گرفتن ماده ۱۳ آیین نامه مالی شهرداری‌ها، صرفا در انحصار گروه معدودی از ماحین قرار گرفته بود بنابراین تصمیم گرفته شد با اجرای طرح ساماندهی و طی تشریفات قانونی از اجحاف در حق مداحان و قاریان قرآن جلوگیری شود.

وی شرایط کار  مداحان و قاریان قرآن در باغ رضوان ارومیه را متاهل بودن و داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه، مدرک و کارت مداحی از کانون مداحان و مجوز مداحی و ترحیم خوانی عنوان کرد و گفت: این مداحان با پوشیدن لباس فرم یکسان بانصب ایتکت نام مداح و ارائه تعهد و پایبندی به قوانین سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری و عدم دریافت وجوه نقد از خانواده‌های معزا می‌توانند فعالیت کنند.

مومن در ادامه خاطر نشان کرد: حضور مداحان در ساعات اداری و فعالیت آنها در تمامی قطعات باغ رضوان بصورت گردشی الزامی بوده و همچنین یکی از شروط فعالیت در این حوزه عدم اشتغال در سایر ادارات و ارگان‌های دولتی است.

وی در پایان تصریح کرد: هرگونه حق الزحمه قرائت قرآن و مداحی بر اساس تعرفه تعیین شده از سوی سازمان مدیریت آرامستان ها بوده که با صدور قبض قابل  دریافت خواهد بود.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟