لازمه حکمرانی آب هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌هاست

 

 به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه در جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه اظهار کرد: مجمع عالی بسیج ارومیه باهدف احصای مشکلات شهرستان ارومیه با استفاده از ظرفیت علمی نخبگان دانشگاه ارومیه برگزار شده است تصریح کرد:استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان یکی از فرصت‌های برون‌رفت از مشکلات است.

رئیس دانشگاه ارومیه و رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه با شاره به بحران آب عنوان کرد: در حال حاضر حکمرانی آب مهم‌ترین بحث و مشکل در کشور و به طبع آن در استان و شهرستان ارومیه است که در جهت رفع مشکلات آن بایستی هم‌افزایی بین ارگان‌های مربوطه به وجود آید.

وی گفت: در این جلسات راهکاری مدیرتی برای استفاده بهینه از مصرف آب مطرح می‌شود و لازم است برای اصلاح الگوی کشت و فرهنگ‌سازی مناسب در مصرف آب در فضای مجازی و صداوسیما اهتمام جدی به وجود آید.

علیجانپور با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های زلزله‌خیز کشور است عنوان کرد: اولین ایستگاه لرزه‌نگاری باند پایین باهدف پایش زمین‌لرزه‌ای استان و مناطق هموار در آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به بحران آب خاطرنشان کرد:  برای مدیریت هرچه بهتر بحران آب در شهرستان لازم است مرکز پایش داده‌های مربوط به آب در شهرستان ارومیه راه‌اندازی شود.

در ادامه قهرمان عیوض لو فرمانده سپاه ارومیه در جلسه مجمع عالی بسیج اظهار داشت:   هدف از برگزاری دومین جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه کمک به مسئولین شهرستان از بعد فکری و نظرات تخصصی برای حل مسائل شهرستان از طریق ارائه راهکارهای علمی و عملی است.

وی خاطر نشان ساخت : مجمع عالی بسیج با همفکری فرماندار شهرستان ارومیه مسائل و مشکلات اساسی شهرستان را اولویت‌بندی کرده و به‌صورت تخصصی به آن پرداخته می‌شود.

عیوض لو گفت: انتظار می‌رود مصوبات ارائه شده تا پایان سال توسط دستگاه اجرایی به‌صورت عملی اجرا شود .

در بخش دیگری از جلسه فرماندار شهرستان ارومیه اظهار داشت: طی اولین جلسه برگزار شده مجمع عالی شهرستان ارومیه سه میز تخصصی، حوزه آب، گیاهان دارویی، اقتصاددانش بنیان مطرح شد و طی این یک سال کار کارشناسی، علمی و تحقیقاتی با تلفیق بین اساتید دانشگاهی و دستگاه‌های متولی انجام شده است.

عماری خاطرنشان کرد: در بحث حکمرانی آب لازم است هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌ها ایجاد شود .

وی تأکید کرد: بحث اصلاح الگوی کشت و فرهنگ الگوی مصرف بهینه آب و نظارت بر برخی تخلفات در حوزه کشاورزی و مصرف آب مورد اهتمام جهاد کشاورزی قرار گیرد.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟