ایجاد ۱۴هزار فرصت اشتغال برای مددجویان




به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛رضا مهرافروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت :  سال گذشته ١۴ هزار فرصت اشتغال برای مددجویان این نهاد ایجاد شد افزود:
همچنین در این راستا، ۱۲ هزار نفر از آموزش‌های مبتنی بر اشتغال در آذربایجان‌غربی برخوردار شده‌اند.
وی اظهار داشت: بیش از ١٢٠ نوع خدمت اغلب حمایتی توسط این نهاد ارائه می‌شود،  و در حال حاضر ٢٧ هزار دانش آموز و یک هزار و ۲۰۰ دانشجو در استان تحت پوشش این نهاد هستند.

مهرافروز خاطر نشان ساخت‌: در حال حاضر ۹۸ هزار خانواده با جمعیت حدود ۱۹۳ هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد ۸۷ هزار نفر مستمری امداد دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با عنوان این مطلب که در یک سال گذشته هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت در آذربایجان غربی به مددجویان پرداخت شده است افزود:
طبق آمار، ۶۲ هزار نفر از خدمت گیرندگان ما را سالمندان، ۵۰ هزار خانوار زن سرپرست، ۲ هزار خانوار، خانواده زندانیان هستند.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۴ مورد جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش در آذربایجان غربی اعطا شده است، تاکید کرد: همچنین یک هزار و ۳۰۰ نوعروس در پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

مهرافروز اضافه کرد: در حوزه خدمات مسکن نیز با بیش از پنج هزار و ۲۰٠ خدمت، یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در بخش تأمین مسکن، تعمیر و احداث فضای جانبی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ١٣٠٠ نوعروس در نوبت پشت جهیزیه هستند، اذعان کرد: سال گذشته ٢٢۶۴ مورد جهیزیه اهدا و بالغ بر ٣ هزار دستگاه لوازم ضروری تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶٨٠ میلیارد تومان توسط خیرین و عموم مردم جمع آوری و در اختیار این نهاد قرار گرفته است.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟