بهره مندی بیش از  ۲هزار کودک از فضای دوستدار کودک

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛سرپرست  جمعیت هلال احمر استان  اظهار داشت: از ابتدای اجرای بیست و سومین مرحله طرح ملی خدمات بشردوستانه تا روز چهارم فروردین ماه جاری بیش از ۲ هزار کودک از فضای دوستدار کودک مستقر در پست های ثابت این طرح در سطح استان آذربایجان غربی بهره مند شدند.
 حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان با اعلام این خبر افزود: در جهت امر خطیر خدمت رسانی به مسافرین نوروزی استان، ۱۴پست ثابت و ۳ اکیپ سیار سحاب، با آمادگی کامل به ارائه خدمات بشردوستانه، کمک های اولیه امدادی و آموزش‌های همگانی جمعیت با رویکرد ایمنی و سلامت مسافرین به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها می‌پردازند.
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در پست‌های طرح ملی خدمات بشردوستانه در ۱۲ شعب استان بیان کرد: با استقرار فضای دوستدار کودک، در ۱۱ پست ثابت طرح ملی خدمات بشردوستانه از ابتدای طرح تا پایان روز چهارم فروردین ۲ هزار و ۳۹۲  کودک، از خدمات فرهنگی آموزشی و همچنین تفریحی این فضاها بهره مند شدند.

محبوبی در همین زمینه ادامه داد: کودکان با حضور در فضای دوستدار کودک، ضمن فراگیری آموزش های لازم برای یادآوری رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به والدین خود به عنوان همیار هلال، زمانی مناسب برای استراحت خانواده‌ها و به ویژه رانندگان فراهم می‌کنند تا از رانندگی پر خطر بر اثر خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر  آذربایجان غربی با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده در طی این ۱۰  روز طرح گفت: اعضای مشارکت کننده پست های ثابت و سحاب۶۶۸نفر به روز، بهره مندان از ایستگاه‌های ایمنی و سلامت پست های ثابت و سحاب ۴۵هزار و ۳۷۲ نفر، پویش بهرفت ۴ هزار و ۲۷ نفر، خیمه نماز ۲ هزار و ۶۰۵ نفر میباشد.
وی در پایان گفت: آشنایی با نکات و مهارت های امدادی و ترافیکی،  اجرای طرح سلامتگر سفر، خدمات آموزشی و مهارتی در خصوص نکات و مهارت های ضروری امدادی و همچنین فیلم های آموزشی امدادی از دیگر خدمات فضاهای دوستدار کودک در پست های طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی جوانان جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی می‌باشد.


کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟