معاینه فنی ۲۶۲ دستگاه کمباین در هشترود

هشترود / مجید احمدی گفت: کارشناسان مکانیزاسیون و زراعت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان با همکاری کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۸ دستگاه کمباین بومی و ۱۹۴ دستگاه کمباین غیر بومی را کنترل کردند.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به اینکه راهکارهای مختلفی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی وجود دارد اضافه کرد: انجام معاینه فنی و رفع عیوب کمباین های برداشت غلات می تواند تا حدود زیادی در کاهش افت محصولات اثربخش باشد.

وی افزود: افت ریزش و افت محصول در زمان برداشت همواره یکی از دغدغه های اصلی کشاورزی بوده و است و حجم زیادی از محصول تولیدی به دلیل نقص فنی کمباین ها به هدر می رود.

مدیر جهادکشاورزی هشترود اظهار داشت: امسال همانند سال های گذشته معاینه فنی در ۲ مرحله شامل محل پارکینگ کمباین و در حین انجام عمل برداشت صورت گرفت.

احمدی گفت: در صورت تائید نهایی و رفع معایب احتمالی برچسب مربوطه الصاق و اجازه ورود به مزرعه از طرف کارشناسان امر صادر می شود.

شهرستان هشترود قطب تولید گندم در استان بوده و به عنوان انبار غله استان شهرت دارد و این شهرستان از لحاظ رتبه بندی معاینه فنی و کنترل ضایعات و ثبت کمباین های بازدید شده در سامانه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟