عکس / فاتحه خوانی شبنم مقدمی برای محمدرضا شجریان

به گزارش گروه چهره ها رکنا: شبنم مقدمی درحالی که کنار مزار خسروی آواز ایران خسرو محمدرضا شجریا ن نشسته است اینطور نوشت:

ای کبوتر از آشیان کرانه کردی

بی سبب چرا ترک آشیانه کردی؟

یادی از رفیقان آشنا نکردی

زین مکان که با عاشقان در آن چمیدی

از آن چه دیدی؟

ناگهان چرا سوی دیگران پریدی؟

ترک یار ِنالان و ترک ِخانه کردی...

برمزار ِ استاد ، امروز . به تاریخ شانزدهمین روز ِ بهمن ماه ِ سال ِ مرگْ‌باران....

شعر سروده ی محمدتقی بهار است. استاد شجریان سال ها پیش این شعر را با تنظیم استاد فرامرز پایور در ابوعطا اجرا کرده اند که تا حالا و تا همیشه شنیدنی ست.

Screenshot_2021-02-06 Shabnam Moghaddami شبنم مقدمی ( shabnammoghaddami) • Instagram photos and videos

شبنم مقدمی کیست؟

شبنم مقدمی (زادهٔ ۳ فروردین ۱۳۵۱) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. شبنم مقدمی متولد ۱۳۵۱ در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی[نیازمند منبع] و دانش‌آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. او فعالیت خود در رادیو را در سال ۷۷ با اجرای برنامهٔ "خانهٔ کاغذی" به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقهٔ اجرا در برنامه‌هایی چون "هفت شنبه"، "خط خطیم، "کبوتری ناگهان" و "هفت ترانه" را داراست. وی به موازات فعالیت‌های رادیویی خود، کار بازیگری در سینما را با فیلم "زخمی" (کامران قدکچیان، ۱۳۷۷) آغاز نمود و تاکنون در فیلم‌های از صمیم قلب (بهرام کاظمی، ۱۳۷۹)، "به نام پدر" (ابراهیم حاتمی کیا، ۱۳۸۴)، "پاداش سکوت" (مازیار میری، ۱۳۸۵) و "فرزند خاک" (محمدعلی آهنگر، ۱۳۸۵) و سینمایی "تنهایی" با حضور شهاب حسینی در سال ۱۳۹۰ نقش‌آفرینی کرده‌است.

شبنم مقدمی اولین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم امروز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. کسب این جایزه به حدی غافلگیرکننده بود که هرچند تنها سیمرغ کسب شده توسط فیلم امروز بود، حتی در پوسترهای فیلم هم لحاظ نشد. اما مقدمی دو سال بعد توانست این موفقیت را با دریافت دومین سیمرغ بلورین خود از هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در همین عنوان، برای بازی در دو فیلم سینمایی نفس و زاپاس تکرار کند.

وی، برای بازی در فیلم آبا جان نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد همچنین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم خجالت نکش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد اما در نهایت این عنوان به سارا بهرامی رسید. همچنین وی در بیست و یکمین جشن سینمای ایران نامزد تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم (شبی که ماه کامل شد) را از آن خود کرد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟