قتل دختر جوان توسط مرد غریبه در آبیک / سرنوشت قاتل چه شد؟

مرتضی محمدی با اشاره به یک فقره پرونده قصاص اظهار کرد: ۱۱ سال پیش در یکی از روستاهای شهرستان آبیک بنا به دلایلی، دخترخانمی توسط آقایی به قتل رسیده بود که تحقیقات انجام و رأی مبنی بر حکم قصاص قاتل هم صادر شده بود.

بخشش یک اعدامی پای چوبه دار پس از ۱۱ سال در آبیک

به گزارش رکنا، وی افزود: مدتی پیش حکم قصاص قاتل آماده اجرا بود که اجرا نشد اما پس از ۱۱ سال، روز گذشته اولیای دم یعنی پدر و مادر رضایت قطعی خود را اعلام کرده و از خون فرزندشان گذشتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: در روز یکشنبه ۱۲ دی ماه در زمان اجرای حکم قصاص، محکوم علیه بالای چهار پایه رفته بود و حتی طناب دار بر گردنش آویخته شده بود که به خاطر وضعیتی که حاکم شد و ایام سوگواری حضرت زهرا سلام الله، شرایط تغییر کرد و منتهی به رضایت والدین مقتول شد.

محمدی با اشاره به برگزاری جلسات، نشست‌ها و تلاش‌های بسیار برای کسب رضایت اولیای دم مذکور اذعان کرد: با همت مسئولین زندان چوبیندر قزوین، مسئولین گروه صلح و سازش استان قزوین، خیرین و با بزرگمنشی خانواده اولیای دم، یک زندانی پس از ۱۱ سال حبس و در لحظات اجرای حکم، اعدامی از چوبه دار نجات یافت که کار انسان‌دوستانه اولیای دم قابل تحسین و ستایش است و باید گفت که هنوز روحیه ایثار و گذشت در جامعه و مردم جاری و ساری است.

کدخبر: 758691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟