حجم ویدیو: 6.12M | مدت زمان ویدیو: 00:01:58

 به گزارش رکنا، رئیس دادگستری صحنه صبح دیروزدر بازدیدی از قبل اعلام نشده از شعب شورا و ستاد صبر شهرستان بازرسی کرد و ضمن تقدیر از آقای کرم قزوینه سرپرست شورا از عملکرد مطلوب کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف صحنه قدردانی کرد.

عزیزی در این دیدار به اعضای شورا تاکید کرد در پرونده هایی که امکان سازش وجود دارد از تلاش برای سازش مایوس نشوند و به دنبال سازش عادلانه و منصفانه باشند مطلوب آن است که نتیجه سازش با کمی مسامحه فی الواقع رسیدن مظلوم به حقش باشد و صرفا در این حالت است که سازش طرفین ماندگار و بین متنازعین الفت و صلح برقرار می شود و اصولا تلاش اعضا نباید برای صرفنظر کردن ذیحق از حقوق خود باشد.

 رئیس دادگستری صحنه اظهار داشت: از زمان شروع فعالیت گروه های مصلحین و مداخله به موقع و موثر در اختلافات ساکنین شهر و روستا به فضل الهی بجز یک مورد قتل خانوادگی که طی آن دو نفر از اعضای یک خانواده به قتل رسیدند شاهد جنایت دیگری در شهرستان نبوده ایم.

وی تصریح کرد: دادگستری شهرستان در کنار فرایند سازش برای برخورد با افرادی که مخل نظم و آسایش شهروندان هستند مصمم است و طی دو ماه اخیر سه نفر از محکومان قتل عمدی قصاص شده اند.

لازم به ذکر است با تلاش دادگستری شهرستان اولیاء دم یکی از پرونده های قصاص  رضایت خود را به یک نفر از محکومان به قصاص نفس که بیش از هیجده سال است در زندان مرکزی کرمانشاه متحمل حبس است اعلام کرده اند و بزودی این فرد از زندان آزاد خواهد شد.

کدخبر: 740810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟