ناگفته های ماجرای چاقوکشی خونین در بیمارستان تجریش + 2 عکس تلخ

فرشید الازمنی  در خصوص جزئیات حادثه چاقو خوردن پرستار بیمارستان شهدای تجریش که شب گذشته اتفاق افتاد، گفت: ما چند نوع خشونت علیه پرستاران داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به خشونت رفتاری و فیزیکی اشاره کرد.

به گزارش رکنا، همکاران پرستار ما نه امنیت شغلی دارند و نه امنیت جانی و تعدادی از مراکز تعدیل نیرو را آغاز کرده اند و قطعا بعد از پایان کرونا هم تعدیل نیروی بسیاری از مراکز آغاز می‌شود. ما امنیت شغلی را نخواستیم، اما حداقل باید امنیت جانیمان حفظ شود.

وی توضیح داد: شب گذشته یک خانم بی خانمان با سلاح سرد به آقای بختیاری پرستار اورژانس یکی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حمله کرد و این پرستار از ناحیه کمر مصدوم شد. خوشبخاته طی تماس تصویری که با این پرستار داشتیم متوجه شدیم که خدا را شکر حالش بهتر است.

معاون نظام پرستاری تهران افزود: در اورژانس بیمارستان‌ها که خط مقدم مبازره با کرونا و چشم یک بیمارستان هستند، خانمی به آقای بختیاری که پرستار تریاژ حمله کرد که اینگونه اتفاقات فشاری بر روی کادر درمان است.

جزئیات حادثه چاقو خوردن پرستار بیمارستان شهدای تجریش

چرا که خود به خود یک پرستار از گردانه مراقبت حذف می‌شود و فشار کاری سایر پرستاران افزایش می‌یابد و این موضوع به غیر از ایجاد تنش و ترسی است که در پرستاران به وجود می‌آید.

وی ضمن از تشکر از پرستار آسیب دیده که اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و همچنین با بیان اینکه این پرستار اخلاق حرفه‌ای که ما به عنوان معلم به آن‌ها آموزش داده ایم را رعایت کرد و به این خانم واکنشی نشان نداد، اظهار کرد: اگر این چاقوی ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متری به نخاع این پرستار اصابت می‌کرد، موجب فلجی او می‌شد.

معاون نظام پرستاری استان تهران با تاکید بر اینکه ما نباید این مسائل را شوخی بگیریم، ادامه داد: بعد از شیوع کرونا در کشور خشونت علیه پرستاران چندین برابر شده و به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کرده است و این خشونت‌ها تنها شامل خشونت فیزیکی نمی‌شود و متاسفانه برخی از افراد پرستاران مورد فحاشی قرار می‌دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه ما تنها در مقطع کارشناسی برای ۴ سال تحصیل یک پرستار یک تا دو میلیارد تومان هزینه می‌کنیم و متاسفانه بسیار راحت آن‌ها را از دست می‌دهیم، متذکر شد: نمونه از اتفاقات شب گذشته بسیار زیاد است و متاسفانه شاهد خشونت علیه پرستاران در همکاران فوریت‌های پزشکی، اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستان‌ها هستیم.

حمله مرد عصبانی به پرستار بیمارستان شهدای تجریش

کدخبر: 728713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟