بلای هولناک سر زن مشهدی در خودروی راننده اینترنتی

بلای هولناک سر زن مشهدی سبب شد تا برای رمزگشایی از شگرد پلیدانه راننده اینترنتی نزد پلیس رود.

می‌گفت به صورت اشتباهی 500 هزار تومان بیشتر به کارت زن جوان واریز کرده است و از او خواست تا سکه طلای پارسیان را به همراه مبلغ اضافه‌اش به راننده اینترنتی که برایش فرستاده تحویل دهد.

به گزارش رکنا، همه چیز طبیعی به نظر می‌رسید اما یک‌ جای کار می‌لنگید. زن به رفتار مرد خریدار مشکوک شده بود. وقتی او آگهی فروش سکه و قیمت آن را در سایت دیوار اعلام کرده بود، پس چه لزومی داشت خریدار 500 هزار تومان اضافه‌تر برایش واریز کند. همین سوء‌ظن موجب شد تا زن جوان موضوع را به مرکز پلیس فتای مشهد گزارش کند. سرخط این خبر موجب شد تا راز یک پرونده تحت پیگرد پلیسی در چند استان کشور برملا شود.

زن مشهدی شگرد پلید راننده اینترنتی را برملا کرد

زن بلافاصله با واکنش سریع گروهی از کارشناسان پلیس فتا روبه‌رو شد و مأموران با طرح فرضیه کلاهبرداری مجازی، با هماهنگی با فروشنده طلا و با طرح نقشه‌ای کامل بدون اینکه متهم بویی از ماجرا برده باشد، وارد عمل شدند.

از آنجا که هنوز هویت راننده اینترنتی مشخص نبود، مأموران با این احتمال که راننده خودرو مسافربر اینترنتی می‌تواند دست آن‌ها را به فرد مشکوک برساند از زن خواستند تا با درخواست مرد خریدار، موافقت کند.

فردای آن روز راننده اینترنتی به محل مورد نظر مراجعه می‌کند تا سکه طلای پارسیان را به همراه مبلغ 500 هزار تومان دریافت کند که مأموران پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی او را نگه می‌دارند.

راننده جوان اما در میان سؤالات کارشناسی پلیس به لکنت می‌افتد. ضدونقیض‌گویی مرد جوان ظن مأموران را به او بر می‌انگیزد و این احتمال که وی همدست متهم اصلی پرونده باشد، موجب بازداشت موقتش می‌شود.همه چیز هنوز در هاله‌ای از ابهام بود که اعترافات راننده هویت اصلی‌اش را فاش می‌کند.

راننده فرستاده شده که حالا به مرکز فرماندهی پلیس فتای استان خراسان رضوی منتقل شده بود، نه نشانی از متهم داشت و نه با مأموران همکاری می‌کرد. اما بررسی مشخصات او در سامانه جامع پلیس دستش را برای مجریان قانون رو کرد و مشخص شد وی از مجرمان سابقه‌دار در حوزه کلاهبرداری اینترنتی با کارت اجاره‌ای بوده و هم اکنون از سوی مراکز فرماندهی پلیس فتای چند استان‌ تحت پیگرد قانونی و قضایی است. این جوان 27 ساله سال 98 از زندان آزاد شده و طبق اعترافات خودش اقدامات مجرمانه‌اش را ادامه داده بود.

راننده اینترنتی برای مسافران زن نقشه کشیده بود

در ادامه تحقیقات پرونده نیز مشخص شد که این جوان نه تنها راننده  آژانس اینترنتی معروف نیست و در این شرکت عضویت ندارد بلکه او همان فردی است که با ترفندی حیله‌گرانه قصد داشته سر زن جوان را کلاه بگذارد.

مرد جوان که دیگر دستش برای مجریان قانون رو شده بود دست از انکار حقیقت کشید و به جرمش اعتراف کرد. او در اظهاراتش به افسر تحقیق پرونده خود گفت: قبل از اینکه دستگیر شوم و به زندان بیفتم از طریق کارت‌های اجاره‌ای و خرید لوازم قیمتی در سایت دیوار نقشه خود را عملی می‌کردم. اما بعد از اینکه از سوی پلیس شناسایی شدم و به دام افتادم، پس از گذران دوران حبس روش کلاهبرداری‌ام را تغییر دادم و برای اینکه شناسایی نشوم به خیال خودم ردی از خود باقی نمی‌گذاشتم.

من ابتدا تصاویر یک کالای قیمتی را داخل سایت دیوار منتشر و زیر فی بازار قیمتش را درج می‌کردم. از آن طرف افرادی که لوازم قیمتی خود را در این سایت آگهی کرده بودند را زیر نظر گرفته و با آن‌ها تماس می‌گرفتم. تا سر قیمت کالای مورد نظر چک و چانه بزنم خریداران کالاهای من که هیچ وجود خارجی نداشتند، با تلفن همراهم تماس می‌گرفتند و در مقابل برای اینکه آن کلای به‌ظاهر ارزان را برایشان نگه دارم از آن‌ها بیعانه دریافت می‌کردم.

در مقابل به جای اینکه فرد خریدار مبلغ بیعانه را به کارت من واریز کند آن را به کارت فروشنده یک کالای دیگر که من با او ارتباط گرفته بودم واریز می‌کرد. از این طریق من هزینه آن کالا را پرداخت کرده بودم. از آنجا که نباید هویتم برای پلیس فاش می‌شد، رقم بیعانه کالای خودم را بیشتر از میزان کالایی که قصد خریدش را داشتم اعلام و به حساب فروشنده واریز می‌کردم. حالا نقشه‌ام کامل شده بود و خود را به جای راننده اینترنتی معرفی می‌کردم و با مراجعه به نشانی طعمه فریب‌خورده‌ام هم کالایش و هم مبلغ مازاد واریز شده را به صورت نقدی دریافت می‌کردم. من به خیال خودم از این طریق ردی از خود باقی نمی‌گذاشتم اما بازهم دستگیر شدم.

بنابر تحقیقات اولیه پلیسی در این پرونده اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد متهم این پرونده سابقه 20 فقره کلاهبرداری به مبلغ 10‌میلیارد ریال از طریق پول‌شویی و فریب فروشندگان کالاهای قیمتی در سایت دیوار را دارد که به گفته رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی احتمال افزایش جرائم این فرد با توجه به پرونده باز او در چند استان کشور متصور است.

طبق اعلام سرهنگ جواد جهانشیری، اگرچه مجرمان سایبری بر این خیال هستند که با ترفند‌های فریبنده‌شان ردی از خود در فضای سایبری باقی نگذارند، اما کارشناسان متخصص در حوزه مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا شبانه‌روزی در تلاش هستند و نه تنها رفتار این بزهکاران را رصد بلکه در صورت احراز جرم ظرف مدت کوتاهی آن‌ها را جلب می‌کنند.

متهم 27 ساله این پرونده بعد از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا داده شد و سپس با قرار متناسب قضایی به زندان انتقال یافت.

کدخبر: 707580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟