گروگانگیری سازمان یافته در غرب تهران / بازداشت 16 عضو باند

گروگانگیری در غرب تهران که توسط اعضای یک شرکت هرمی صورت می گرفت با اقدام به موقع پلیس باند گروگانگیران را متلاشی کرد.

 رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب از بازداشت ۱۶ نفر از اعضای یک شرکت هرمی خبر داد و گفت: اعضای این شرکت تحت عنوان شرکت خدماتی، اقدام به جذب متقاضیان کار و در نهایت گروگان‌ گرفتن آنها می‌کردند.

سروان مهدی کیاشمشکی با اعلام خبر بازداشت 16 عضو یک شرکت هرمی در غرب تهران، در تشریح این خبر اظهار کرد: مدتی قبل، خانواده پسر جوانی با حضور در کلانتری 209 پایانه غرب عنوان کردند که پسر آنها مدتی است از خانه خارج شده و تلفن‌همراهش را نیز پاسخ نمی‌دهد؛ این خانواده اعلام کردند که چند روز پیش فردی در تماس با آنها خواسته 20 میلیون تومان به حساب مشخصی واریز کند و از سلامتی فرزند آنها خبر داده بود.

ماموران رزمی کار به موقع رسیدند / گروگانگیران اصفهانی شوکه شدند

به گزارش رکنا، رئیس کلانتری 209 پایانه غرب افزود: پس از طرح این شکایت، مأموران کلانتری 209 پایانه غرب ابتدا دست به کار شده و متوجه شدند که پسر جوان در یک شرکت هرمی به دام افتاده و قادر به خروج از آنجا نیست؛ در ادامه یکی از اعضاء این شرکت که به عنوان رابط قصد دریافت پول از خانواده پسر جوان را داشت، بازداشت شد سپس آدرس شرکت در محدوده خیابان نواب به دست آمد و مأموران در یک عملیات غافلگیرانه موفق به بازداشت 16 نفر از اعضای این شرکت هرمی شدند.

وی تصریح کرد: اعضای این شرکت تحت عنوان شرکت خدماتی، اقدام به جذب متقاضیان کار می‌کردند، به مرور آنها را به منزلی کشانده و پس از گرفتن تلفن‌همراه شخص و ارتباط با خانواده وی، از آنها به بهانه هزینه‌های کار کردن فرزندشان، تقاضای وجه می‌کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهمان این پرونده، ضمن اغفال جویندگان کار، به آنها اعلام می‌کردند که در مدت زمان کوتاهی، با فعالیت در این شرکت و عضویابی، قادر به خرید منزل و خودروی شاسی‌بلند خواهند بود، اعضای این شرکت دارای لیدر، تجهیزات آموزشی و کامپوتر بودند و تاکنون حدود پنج میلیارد تومان اخاذی کرده‌اند.

کیاشمشکی عنوان کرد: اعضای این شرکت با گرفتن تلفن‌همراه مالباختگان، به آنها اعلام می‌کردند که نمی‌توانند از خانه خارج شوند، هر از چندگاهی نیز تنها برای یک تماس کوتاه، تلفن‌همراه را به آنها داده و از آنها می‌خواستند در تماس با خانواده‌هایشان تقاضای واریز وجه نقد کنند یا اینکه برای گرفتن وجه نقد در مکانی قرار ملاقات کوتاه بگذارند.

رئیس کلانتری 209 پایانه غرب ادامه داد: زمانیکه مأموران وارد شرکت مذکور شدند، چهار، پنج نفر از مالباختگان نیز عنوان کردند که قصد خروج از آنجا را داشتند اما متهمان، اجازه  خروج آنها را نمی‌دادند.

وی متذکر شد: پرونده برای بررسی بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته و تحقیقات بیشتر در این رابطه ادامه دارد.

کدخبر: 703631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟