مرگ تلخ  پلنگ در تربت حیدریه / بازداشت 2 جوان حیوان آزار + عکس

پلنگ که از سوی 2 جوان در تربت حیدریه مورد حمله قرار گرفته بود بعد از زخمی شدن این پلنگ علی رغم تلاش های کادر  پزشکان به مرگ فرورفت. مرگ پلنگ در تربت حیدریه خبر تلخی بود که منتشر شد. متاسفانه این پلنگ به خاطر جراحاتی که بر بدنش وارد شده بود دچار مرگ تلخ شد.

تورج همتی با ابراز تأسف به خاطر این رخداد تلخ اظهار داشت: پس از ۴۸ ساعت توله پلنگ دوساله، قربانی جهل و خشونت انسان با طبیعت شد تلاش مداوم کادر درمان دامپزشکی، انجام معاینات داخلی، جراحی‌های متعدد، سرم تراپی، رادیولوژی و دیگر تلاش‌های تخصصی درمانی متاسفانه بدلیل شدت و وخامت جراحات وارده به این توله پلنگ بامداد امروز این گونه ارزشمند از چرخه زیستی حذف شد.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به اینکه درپی تحلیل علائم حیاتی این توله پلنگ که بر اثر تروما و ضربات وارده بر سر دچار خونریزی مغزی و شکستگی و تورم شدید در نقاط مختلف بدن شده بود، صبح امروز، شاهد پایان زندگی کوتاه یکی دیگر از گونه‌های باشکوه و ارزشمند خراسان رضوی بودیم، تصریح کرد: متأسفانه دراین جدال نابرابر، بازنده میدان بودیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از تلاش‌های ارزشمند و مراقبت مداوم و شبانه روزی تیم درمانگر که مشتمل بر متخصصین داخلی، جراحی، رادیولوژی، داخلی حیوانات کوچک و اداره نظارت بر امور حیات وحش استان بود، صمیمانه تشکر کرد و گفت: چندین سال است آموزش و فرهنگ سازی در اولویت‌های اجرایی حفاظت محیط زیست است، اما این آسیب تلخ به محیط زیست، تلنگری دوباره بود بر اینکه با همه تلاش‌های آموزشی و تنویر افکار، همچنان در فرهنگ سازی زیست محیطی در آغاز راهیم.

دو روز پیش، دو جوان روستایی در ارتفاعات روستای نسر منطقه شکار ممنوع ژرف درحوزه استحفاظی شهرستان تربت حیدریه با یک قلاده توله پلنگ درگیر و حیوان را به طرز فجیعی مورد ضرب و جرح قرار داده بودند که متخلفان دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شده اند.

پلنگ تربت حیدریه

توله پلنگ

کدخبر: 701112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟