قتل زن تنها به بهانه تحویل بسته معیشتی / بیکاری قاتل بخاطر کرونا! + عکس

پسر جوان که به بهانه تحویل دادن بسته معیشتی به عمه پیر پدرش به خانه وی رفته بود او را قربانی سرقت طلا هایش کرد. این پسر پای میز محاکمه ایستاد و ابراز پشیمانی کرد .

به گزارش رکنا، بیست و ششم اردیبهشت ماه سال ۹۹ ماموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر در جریان کشته شدن زن ۷۹ ساله ای به نام نام گلی قرار و راهی خانه زن‌تنها شدند. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و  پسر گلی به ماموران گفت :مادرم به تنهایی در خانه اش زندگی می کرد و چون بیماری قلبی داشت من در خانه اش دوربین مداربسته گذاشته بودم تا  همیشه او را ببینم . بار مادرم را دیدم که وضو گرفته و می خواست نماز . اما چند دقیقه بعد متوجه شدم دوربین مداربسته خاموش شده است. من که نگران شده بودم با مادرم تماس گرفتم اما پاسخ نداد. به همین خاطر سراسیمه به خانه مادرم رفتم و با جسد او روبرو شدم .طلاهای مادرم سرقت شده و گمان می کنم یک آشنا او را کشته است .

 ماموران پلیس در نخستین گام از بررسی‌ها به تحقیق از فرزندان قربانی پرداختند و دریافتند از مدتی قبل پسر برادر زاده قربانی به نام مانی ۲۳ ساله به بهانه تحویل دادن بسته های معیشتی به خانه این زن رفت و آمد داشته است .

وقتی یکی از دوستان مانی همان شب به پلیس اگاهی رفت و به ماموران پلیس گفت : وقتی برای تفریح با مانی به آبمیوه فروشی رفته بودیم  او هنگامی که قصد داشته از جیبش کارت عابر بانکش را در بیاورد یک انگشتر و الگوی زنانه از جیبش بیرون افتاده و حرفهای عجیبی درباره اینکه عده ای یک زن را به بهانه تحویل بسته معیشتی کشته اند  زد،شک پلیس دوچندان شد و پسرجوان  تحت بازجویی قرار گرفت .

مانی  به قتل عمه پدرش با انگیزه سرقت طلاهایش اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت .

در حالی که پزشکی قانونی علت مرگ را عارضه  قلبی ناشی از ضربه جسم سخت به سر اعلام کرده بود مانی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پایه میز محاکمه .

 در ابتدای جلسه فرزندان قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند .

پسر کوچک قربانی گفت :مادرم بیماری قلبی داشت و به همین خاطر در خانه دوربین مداربسته گذاشته بودم. آن روز  دوربین رو چک کردم و دیدم مادرم وضو گرفته و قصد دارد نماز بخواند .او چند دقیقه بعد با من  تماس گرفت و گفت مانی بار دیگر برایش بسته‌معیشتی آورده اما من به او گفتم نیازی به بسته معیشتی ندارند و بهتر است در را برایش باز  نکند. اما چند دقیقه بعد متوجه شدند دوربین مداربسته خاموش شده است.

وی ادامه داد: مانی قبلا هم چند بار به بهانه دادن بسته های معیشتی به خانه مان رفت و آمد داشت .من چند بار به او  تذکر داده بودم مادرم وضع مالی خوبی دارد و نیازی به بسته های معیشتی ندارد .اما گوشش بدهکار نبود. او بعد از اینکه بسته معیشتی را به مادرم داده  خانه را ترک کرده اما بار دوم به بهانه اینکه کلید را در خانه جا گذاشته وارد خانه شده و با کوبیدن ماهیتابهبه سر  مادرم او را کشته است .مانی حتی  دوربین مدار بسته را خاموش کرده و هارد آنرا نیز سرقت کرده بود تا ردی از خودش به جا نگذارد .من به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم و برایش  قصاص  می خواهم.

سپس مانی در جایگاه ویژه ایستاد و جرمش را گردن گرفت.

 وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود  گفت :من در یک کارگاه تولیدی کمد دیواری کار می‌کردم اما به خاطر همه گیری ویروس کرونا کارگاه تعطیل شده و بیکار شدم. ۱۰ میلیون تومان از صاحب کارم قرض گرفته  بودم اما نمی‌توانستم بدهی ام را بدهم .من در مدت بیکاری با یکی از ارگان‌های دولتی همکاری دور داشتم و در توزیع بسته های معیشتی با آنها کمک می کردم .به همین خاطر چند بار به خانه عمه پدرم رفتم و به او بسته معیشتی دادم.اما پسران او  مخالف این ماجرا بودند.

وی در تشریح جزییات قتل گفت:  آخرین بار به خانه عمه پدرم رفتم تا به او  بسته معیشتی بدهم اما او گفت بهتر است با پسرش هماهنگ کنم .من به او گفتم خودش باپسرش تماس بگیرد.او بعد از تماس به پسرش  به آشپزخانه رفته بودتا برایم  چایی بیاورد که با ماهیتابه به سرش زدم و طلاهایش را دزدیدم.  من واقعاً قصد  قتل نداشتم و فقط  به خاطر نیاز شدید مالی وسوسه شدم. من پشیمان هستم و تقاضای بخشش دارم .

این متهم درباره اظهاراتش پیش یکی از دوستانش گفت: بعد از قتل حالم بد بود. به همین خاطر همراه دوستانم بیرون رفتم. من برای اینکه آرام شوم ماجرای قتل را توضیح دادم و به دروغ گفتم  شنیده ام افرادی  به بهانه توزیع بسته های معیشتی زن تنها را کشته اند.

با پایان  دفاعیات متهم ،جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟