تزریق واکسن کرونا شگرد سرقت از خانواده های مشهدی بود

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح طرح ضربتی امنیت اجتماعی گفت: با توجه به افزایش سرقت ها در مناطق مختلف شهری طرح ضربتی امنیت اجتماعی توسط پلیس آگاهی خراسان رضوی به اجرا درآمد.

انهدام 6 باند موبایل قاپی

سردار سرتیپ دوم محمدکاظم تقوی افزود: در این عملیات هماهنگ که 48 ساعت به طول انجامید چند گروه ورزیده از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن وارد عمل شدند که در نهایت 6 باند سرقت های به عنف و موبایل قاپی متلاشی شدند و 53 نفر از سارقان، زورگیران و مجرمان خطرناک به دام افتادند.

رئیس پلیس خراسان رضوی تصریح کرد: در این عملیات ضربتی 74 دستگاه گوشی تلفن سرقتی به همراه مقادیر زیادی طلاجات مسروقه و لوازم خانگی به ارزش چند میلیارد ریال کشف شد که تعداد زیادی از مال باختگان، اموال سرقتی و سارقان دستگیر شده را شناسایی کردند.

وی با اشاره به این که طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تاریخ 24 و 25 فروردین و در نقاط جرم خیز شهر به اجرا گذاشته شد، خاطرنشان کرد: طرح مواجهه حضوری مال باختگان همچنان در پلیس آگاهی ادامه دارد و سارقان مذکور نیز مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفته اند.

سرقت با شگرد تزریق واکسن کرونا

سردار تقوی در ادامه این گفت وگو به تشریح ماجرای 3 باند سرقت و زورگیری پرداخت و اضافه کرد: طی چند روز گذشته پرونده هایی در پلیس آگاهی تشکیل شد که محتویات آن بیانگر شیوه سرقت در پوشش ماموران بهداشت به بهانه تزریق واکسن کرونا بود به همین دلیل این ماجرا بی درنگ و به طور ویژه در دستور کار نیروهای کارآزموده پلیس آگاهی قرار گرفت چرا که موجب خدشه به اعتماد عمومی مردم می شد.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: تجزیه و تحلیل و بررسی های تخصصی پرونده های مذکور حکایت از آن داشت که 3 جوان با یک پراید وانت و در حالی که کیفی با آرم امدادرسانی در دست داشتند زنگ خانه های مردم را به صدا در می آوردند و با معرفی خود به عنوان مامور بهداشت از آن ها می خواستند که برای تزریق واکسن کرونا آماده شوند.

وی ادامه داد: وقتی سارقان وارد منازل مردم می شدند با استفاده از غفلت و ناآگاهی برخی شهروندان چنین وانمود می کردند که از سوی مرکز بهداشت مامور شده اند تا ابتدا واکسن کرونا را به افراد نیازمند یا دارای بیماری زمینه ای تزریق کنند و سپس با جلب اعتماد اعضای خانواده، به آن ها شربتی آلوده به مواد بیهوشی می خوراندند و مدعی می شدند که پس از مصرف شربت، باید واکسن کرونا تزریق شود تا اثر مطلوبی برای پیشگیری از کرونا داشته باشد!

سردار محمدکاظم تقوی گفت: وقتی همه خانواده فقط در عرض چند دقیقه بیهوش می شدند، سارقان طلاجات و لوازم خانگی قابل حمل را سرقت می کردند و با استفاده از خودروی پراید وانت از محل می گریختند.

این مقام امنیتی افزود: با گزارش چند پرونده در مناطق قاسم آباد، بولوار توس و طبرسی شمالی بلافاصله گروهی از نیروهای عملیاتی پلیس آگاهی به پیگیری این ماجرا پرداختند و با رصدهای اطلاعاتی موفق شدند 3 عضو این باند را در مناطق حاشیه شهر شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

سردار سرتیپ دوم تقوی با اشاره به اعترافات شکارچیان کرونایی در پوشش ماموران بهداشت تصریح کرد: اعضای این باند به شش فقره سرقت با این شیوه اعتراف کرده اند که بررسی های تخصصی درباره دیگر جرایم احتمالی دزدان سابقه دار ادامه دارد.

وی گفت: هنگام دستگیری اعضای باند، انگشتر طلای یکی از مال باختگان نیز در دست همسر یکی از سارقان کشف شد.

وی با بیان این که دزدان کرونایی 22 تا 27 ساله هستند، خاطرنشان کرد: آن ها بین ساعت 11 صبح تا 15 به منازل مردم مراجعه می کردند و با این شگرد دست به سرقت می زدند در حالی که هنوز مدت زیادی از آزادی آن ها از زندان نمی گذشت.

سردار محمدکاظم تقوی به شهروندان توصیه کرد: همه موارد تزریق احتمالی واکسن کرونا یا هر خدمت بهداشتی دیگر از طریق رسانه های گروهی به اطلاع مردم می رسد بنابراین شهروندان نباید به همین سادگی و تنها به یک کیف با آرم امدادرسانی اعتماد کنند چرا که خدای ناکرده در این گونه موارد احتمال بروز حوادث جبران ناپذیری وجود دارد.

ماجرای زورگیری از نوجوانان

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به ماجرای زورگیری اعضای یک باند از نوجوانان اشاره کرد و افزود: در این عملیات ضربتی 48 ساعته، کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی که با نظارت و هدایت سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) مناطق مختلفی از شهر را زیر چتر اطلاعاتی گرفته بودند، باند خطرناکی را متلاشی کردند که اعضای آن با استفاده از یک دستگاه خودروی اریسان به زورگیری می پرداختند.

وی در تشریح شگرد اعضای این باند مخوف گفت:آن ها با پرسه زنی در اطراف پارک ها یا برخی خیابان ها، نوجوانانی را که گوشی تلفن همراه داشتند شناسایی و سپس با تهدید قمه و چاقو، اقدام به زورگیری می کردند که پس از دستگیری اعضای این باند 22 دستگاه گوشی سرقتی نیز از آنان کشف شد.

8 موبایل قاپ در یک پاتوق!

رئیس پلیس خراسان رضوی که با حساسیت ویژه ای پرونده های جرایم خشن و به ویژه زورگیری ها را پیگیری می کند در تشریح پرونده موبایل قاپی نیز گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه این عملیات 48 ساعته، با استفاده از رصدهای اطلاعاتی به مخفیگاهی در منطقه رسالت مشهد دست یافتند که پاتوق اصلی سارقان گوشی قاپ بود.

سردار پاسدار محمدکاظم تقوی یادآور شد: بررسی های غیرمحسوس که با مجوزهای قضایی صورت گرفت، نشان می داد که بسیاری از سارقان سابقه دار به این پاتوق رفت و آمد دارند چرا که تصاویر بسیاری از آنان از طریق دوربین های مداربسته شهری مورد شناسایی مردان قانون قرار گرفته بود.

وی گفت: بنابراین نیروهای عملیاتی در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شدند و 8 نفر از سارقان حرفه ای را در این پاتوق دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف 17 دستگاه گوشی سرقتی از سارقان مذکور ادامه داد: تحقیقات پلیس بیانگر آن بود که اعضای این باند موبایل قاپ بلافاصله اقدام به تغییر سریال گوشی های سرقتی می کنند و آن ها را به فروش می رسانند. این در حالی بود که تعداد زیادی از گوشی های کشف شده را روز قبل از دستگیری سرقت کرده بودند که در مواجهه با مال باختگان مجبور به اعتراف شدند.

فرمانده با تجربه خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: بررسی های ویژه برای کشف جرایم احتمالی دیگر مجرمان دستگیر شده همچنان در دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه دارد و مال باختگان می توانند برای شناسایی اموال کشف شده به پلیس آگاهی واقع در ابتدای رضاشهر مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟