بچه حاصل از صیغه برای کیست؟ + ناگفته ها

به گزارش  رکنا، اگر از صیغه فرزند ی حاصل شود، مادر او حقی از این فرزند ندارد، در صورتی که در ازدواج کسی نمی تواند به زور فرزند را از مادرش جدا کند و مادر وظیفه بزرگ کردن فرزند را به عهده دارد.

آنچه که مسلم است این است که بالاخره این فرزند مال پدر است. حال به نظر شما آیا این عاقلانه و منطقی است که یک فرزندی از رابطه ای صرفا موقت به وجود بیاد و بچه ای باشد که مادر ندارد؟ یا حتی بالعکس و یا با سپردن او به پرورشگاه، هم از نعمت پدر محروم باشد و هم از نعمت مادر؟ بچه ای که از یک رابطه موقت به صورت ناخواسته به دنیا می آید چه جایگاهی در اجتماع دارد. بچه ای که مادرش را هیچ وقت نمی شناسد خوب است!؟ بچه ای که از متعه به دنیا می آید مسلماً ناخواسته بوده و زاده یک رابطه موقت! و این تا آخر عمرش روی پیشانیش میماند! ما خودمون رو بگذاریم به جای چنین بچه ای! چه حسی به ما دست خواهد داد؟

نام مادر در کارت ملی درج خواهد شد؟

می دانم که قبل از ازدواج می شود شرط برای بچه دار نشدن تعیین کرد. اما به هر حال این موضوعی هست که وجود دارد و قابل انکار نیست. در ضمن ممکن است که طرفین شرط بچه دار نشدن را بکنند. اما اگر بر حسب اتفاق بعد از عده نگه داشتن آن خانم، باز هم بچه ای به وجود آمد، چکار باید کرد؟ فقط مسئله حضانت و سرپرستی و ارث و نفقه و... که مطرح نیست. بحث این است که این بچه به هر حال یک انسان است که باید در آینده در اجتماع زندگی کند. چه حس و تصوری به او دست خواهد داد؟

حضانت طفل در عقد موقت چه شرایطی دارد؟

حضانت از نظر حقوقی به معنای اقتدار شخص در نگه داری و تربیت فرزند با تامین نیازهای فرزند می باشد که همواره مورد توجه والدین قرار دارد ، مسئله حضانت پس از جدایی والدین و در صورت فوت یک یا هر دو والد مطرح می شود وگرنه براساس قانون ، حضانت فرزند حق و تکلیف والدین می باشد ، شکل دیگری از حضانت که در ازدواج موقت رخ می دهد ، از جمله مواردی است که در صورت تولد فرزند از این ازدواج ، مورد بحث و بررسی باید قرار گیرد ، از این رو ، در این مقاله به بررسی مسئله حضانت طفل در عقد موقت پرداخته شده است.

مهریه های عجیب و جنجالی در ایران

حضانت طفل در عقد موقت

در رابطه با حضانت طفل در عقد موقت می توان گفت که عقد موقت که در کشور از آن به عنوان صیغه یاد می کنند ، عقدی است که موجب آن زن و مرد به مدت محدود و مشخص ، با یکدیگر در قبال پرداخت مهریه به زن ، زندگی مشترک زناشویی برقرار می کنند ، این گونه ازدواج که معمولا پنهانی و به دور از چشم خانواده ها رخ می دهد ، در برخی موارد موجب باردار شدن زن و در نتیجه با تولد فرزندی همراه خواهد بود و اما مسئله این است که حضانت طفل در عقد موقت بر عهده ی چه کسی خواهد بود ، پدر یا مادر فرزند ؟

قانون مقرر کرده است که در عقد موقت به مانند عقد دائم ، پدر مسئول فرزند حاصل از عقد موقت خواهد بود و وی باید هزینه های زندگی او را بپردازد ، از سوی دیگر در مورد حضانت فرزند نیز قانون عنوان می کند که به مانند عقد دائم ، حضانت فرزند حاصل از عقد موقت تا ۷ سالگی با مادر خواهد و پی از آن ، حضانت به پدر محول می گردد و در صورت پذیرش حضانت فرزند ، دختر تا ۹ سالگی و پسر تا ۱۵ سالگی می توانند تحت حضانت پدر باشند.

جزییات ازدواج موقت در قانون/بچه های حاصل ازدواج موقت چه سرنوشتی دارند؟

پس از این سنین ، دختر و پسر می توانند ، تعیین کنند که با چه کسی زندگی کنند زیرا دیگر از حضانت خارج می شوند و اگر پس از ۷ سالگی پدر ، خواهان حضانت فرزند نباشد ، مادر جهت دریافت حضانت اولویت خواهد داشت ، کما اینکه همچنان پدر باید مخارج فرزند را بپردازد .

مشکلات حضانت فرزند در عقد موقت

در عقد موقت به دلیل عدم ثبت آن در شناسنامه ها ، همواره اثبات نصب فرزند به پدر مربوطه برای مادر با مشکلات بسیاری روبرو است و به دلیل پنهانی بودن آن و در بسیاری از موارد به دلیل متاهل بودن مردان ، همواره مرد از قبول منتصب بودن فرزند به خود ، خودداری خواهد کرد ، لذا جهت سپردن حضانت فرزند به پدر ، ابتدا مادر در دادگاه باید ثابت کند که فرزند متولد شده از آن پدر مورد نظر است .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟