قتل زن مطلقه و دختر 8 ساله اش در تهران / نوازنده قاتل کیست؟! + عکس مقتولان و قاتل

جسد مادر و دختر تهرانی در شهر زیبا کشف شد.

عصر بیست و ششم فروردین 92 یک شهروند با مرکز فوریت های آتش نشانی پایتخت تماس گرفت و گفت طبقه همکف یک ساختمان مسکونی در شهر زیبا- بلوار تعاون ، خیابان آلاله شرقی- آتش گرفته است.

همان موقع آتش نشانان به ساختمان موردنظر رفتند و به مهار شعله های سرکش پرداختند.آنان وقتی قدم به واحد 45 متری گذاشتند با پیکرهای زن 35 ساله به نام لیدا و دختر هشت ساله اش وژین رو به رو شدند.

بررسی های مقدماتی آتش نشانان و افسران کلانتری 133 شهر زیبا از عمدی بودن آتش سوزی حکایت داشت.

تحقیقات آغاز و پیکرهای زن جوان و دخترش به پزشکی قانونی فرستاده شد. وقتی کارشناسان علت فوت را خفگی اعلام کردند فرضیه جنایت اثبات شد. ماموران پلیس در بررسی ها ردپای یک مرد موبلند را در صحنه جرم کشف کرده بودند.بررسی ها نشان می داد این مرد قبلا بارها از لیدا خواستگاری کرده و جواب رد شنیده بود.

ردیابی مرد مشکوک نوازنده در تهران

یکی از همسایگان گفت: لیدا پس از مرگ شوهرش تمایلی به ازدواج نداشت و می خواست از دختر هشت ساله اش مراقبت کند.با این وجود ، خواستگار جوانش به نام سیامک به ازدواج با لیدا پا فشاری می کرد و به خانه آنها رفت و آمد داشت.

24ساعت از جنایت گذشته بود که پلیس رد پسرجوان را در شهرک طلاییه قرچک رفتند و او را که نوزانده بود دستگیر کرد.

این مرد 23 ساله که مجتبی نام داشت منکر اطلاع از مرگ مادر و دختر بود اما وقتی پلیس در بازرسی لانه کبوترهای مجتبی کیف لیدا را پیدا کرد وی لب به اعتراف گشود.

ماجرای  کشف جسد سوخته مادر و دختر تهرانی در شهر زیبا

وی گفت: پس از خفه کردن لیدا در خانه اش منتظر ماندم تا دخترش از مدرسه برگردد.وقتی روژین به خانه آمد با دیدن جنازه مادرش تصور کرد او خوابیده است.دختربچه سراغ مادرش رفت و وقتی فهمید مادرش مرده می خواست فریاد بزند که دهانش را گرفتم و او را هم مثل مادرش خفه کردم.سپس خانه را آتش زدم تا ردی از خودم به جا نگذارم.

به دنبال بازسازی صحنه جرم وی در شعبه 71دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه پدرو مادر لیدا و پدر روژین برای مجتبی حکم قصاص خواستند.

خواهر لیدا گفت: متهم که خودش را سیامک معرفی کرده بود اصرار داشت با خواهرم ازدواج کند به همین خاطر خواهرم صیغه او شده بود ولی سیامک اصرار به ازدواج دایم داشت. مجتبی کار درست و حسابی نداشت و حتی از خواهرم که در ارایشگاه کار می کرد به زور پول میگرفت.این مرد بالاخره خواهرم را قربانی خودخواهی خودش کرد. او باید اعدام شود.

نوبت دفاع به متهم که رسید گفت: من به لیدا علاقمند بودم به همین خاطرچند بار از او خواستگاری کردم.من می خواستم تا او را به عقد دائم در بیاورم ولی او مخالف بود. بیست و ششم فروردین به خانه لیدا رفته بودم که از داخل اتاقش یک تلفن همراه پیدا کردم. او شماره این خط را به من نداده بود. به همین خاطر شماره های داخل گوشی تلفن همراه را بررسی کردم و با شماره یک مرد غریبه‌ای روبه رو شدم.

وی ادامه داد: درباره شماره تلفن مشکوک از لیدا سوال کردم اما جواب سر بالا داد. من که عصبانی شده بودم با او درگیر شدم و در یک لحظه او را خفه کردم.

وی در تشریح نحوه قتل دختر خردسال ادامه داد: تا ساعت 12:30 منتظر ماندم تا روژین از مدرسه به خانه برگردد. اورا هم کشتم و برای اینکه آثار جرم را از بین ببرم خانه را به آتش کشیدم.

رای دادگاه

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و مجتبی را به 2بار قصاص ،3سال زندان و پرداخت دیه به خاطر جنایت بر میت محکوم کرد. این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.اما با فوت پدر و مادر لیدا سایر اولیای دم پیگیر پرونده نشدند و مجتبی 7سال بلاتکلیف در زندان ماند.

7سال بلاتکلیفی قاتل بی رحم تهرانی

وی نامه ای به قضات دادگاه نوشت و از انها کمک خواست. به این ترتیب طبق ماده 429قانون مجازات اسلامی بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه مجتبی که حالا 30 سال دارد روبه روی قضات ایستاد و گفت: اولیای دم لیدا خواهر و برادرهایش هستند که پیگیر پرونده نشده اند. آنها می خواهند تا آخر عمرم در زندان بمانم ولی من از این وضعیت خسته شده ام و کمک می خواهم.

این متهم به قضات گفت: آن زمان در یک کارگاه تولیدی پلاستیک شریک بودم اما به زندان افتادم و کارم را از دست دادم. من نان آور خانواده بودم. در این سالها پدرم خانه اش را که تنها دارایی اش بود فروخت تا بتواند دیه را بپردازد.حالا پدر 90 ساله و خواهرهایم به سختی زندگی شان را می گذرانند. من از قضات دادگاه تقاضا دارم به خاطر شرایط خانواده ام به من کمک کنند. حالا که اولیای دم پیگیر اجرای حکم قصاص نیستند تقاضا دارم قضات دادگاه مرا با قرار وثیقه ازاد کنند. من اگر آزاد شوم کار می کنم و با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را می گیرم.

با پایان اظهارات این متهم ،محمدرضا زمانی علویجه،وکیل وی با اشاره به ماده 429 قانون مجازات اسلامی به دفاع پرداخت و گفت: با توجه به این ماده قانونی که در آن آمده است «در مواردی که محکوم به قصاص، در زندان است و صاحب حق قصاص، بدون عذر موجه یا به علت ناتوانی در پرداخت فاضل دیه مرتکب را در وضعیت نامعین رها کند ، با شکایت محکوم علیه از این امر، دادگاه صادرکننده حکم، مدت مناسبی را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام می کند تا ظرف مهلت مقرر نسبت به گذشت، مصالحه یا اجرای قصاص اقدام کند. در صورت عدم اقدام او در این مدت، دادگاه می تواند پس از تعیین تعزیر و با گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص، مرتکب را آزاد کند»،تقاضا دارم تا موکلم با وثیقه مناسب از زندان آزاد شود .موکلم 7سال است در زندان مانده و خانواده اش به خاطر مشکلات زیاد مالی نمی توانند اقدامی جهت جلب رضایت اولیای دم انجام دهند. اما چنانچه موکلم آزاد شود می تواند برای جلب رضایت اولیای دم اقداماتی انجام دهد.

با پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره درخواست متهم حکم صادر کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟