مینا نامداری به ایران استرداد می شود / لایو بازداشت مینا نامداری واقعیت دارد؟!
حجم ویدیو: 50.38M | مدت زمان ویدیو: 00:07:56

این خبر برگرفته از لایو مینا نامداری است که با گریه ادعا می کند بازداشت شده و به ایران بازگردانده می شود اما مشخص نیست این فیلم محتوای واقعی داشته باشد چرا که روند بازداشت حتی توسط اینترپل در خاک کشور دیگر با این فیلم تفاوت های بسیاری دارد.

مینا نامداری در این فیلم که هنوز در خاک ترکیه است می گوید بازداشت شده است گوشی را به او داده اند تا ابراز پشیمانی کند اما روند بازداشت اینگونه نیست اگر اینترپل ترکیه بازداشت کند متهم تا بازگردانده نشدن به خاک ایران با ماموران ایرانی روبرو نمی شود و نیازی به حجاب نیست و او تا زمان صدور حکم قاضی ترکیه ای در بازداشت بسر می برد و بعد از آن به ایران دیپورت می شود و در این مرحله است که با ماموران ایرانی مواجه می شود.

باید منتظر بمانیم ببینیم این فیلم مینا نامداری واقعیت دارد یا بازی تازه ای از شاخ های اینستاگرامی در ترکیه است.

به گزارش رکنا، برخی رسانه‌ها با انتشار خبری از احتمال استرداد مینا نامداری به ایران خبر داده‌اند.

بنا بر شنیده‌ها مینا نامداری، بانی لایو جنجالی با پسر نوجوان ۱۴ ساله که طی روز‌های اخیر خبرساز شده بود در فرودگاه استانبول به سر می‌برد و ادعا شده که برخی مقامات ایران به دنبال استرداد او به کشور است.

پسر نوجوان در لایو اینستاگرامی خود با مینا نامداری حرف های جنسی می زنند و این لایو در شبکه های اجتماعی جنجال آفرین می شود.

چند روز گذشته، فیلمی از لایو پسر چهارده ساله با یک خانم به نام مینا نامداری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. در این فیلم پسر نوجوان وارد لایو اینستاگرامی با یکی از کاربران شده و صحبت‌های جنسی می‌کنند.

این لایو حدود ده دقیقه بود اما بازتاب آن در فضای مجازی بسیار زیاد بود. عجیب تر از همه چیز در این لایو این بود که پسر چهارده ساله توضیح می‌دهد از فیلم‌های زشت زده و دیگر دیدن آنها برایش جذابیت ندارد. این صحبت‌ها حتی تعجب مینا. ن را برانگیخت تا آنجا که می‌گفت تصور نمی‌کرده لایوهای کمدی‌اش که مضمون جنسی هم نداشته، اینگونه باعث چنین اتفاقی بشود.

واکنش‌ها به لایو جنسی پسر چهارده ساله با مینا نامداری

محمدجواد آذری جهرمی در حیاط هیات دولت نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: «فردی این ویدیو را برای من فرستاد و گفت که اتاق فکری برنامه‌ریزی کرده این فیلم را به صورت گسترده پخش کنند و به شما برای فیلتر اینستاگرام حمله کنند. به ایشان پاسخ دادم مسئولیت حوزه پالایش و فیلتر با مجموعه‌های دیگری هست که طبیعتاً آن‌ها در مورد این مکانیسم‌ها خودشان نظر می‌دهند.»

آذری جهرمی تأکید کرد: «فیلم تلخ و آزار دهنده بود و نهاد‌هایی که مسئولیت امدادرسانی به کودکان و نوجوانان در این شرایط را دارند باید وارد عمل شوند و باید به جای پخش این فیلم به این وضعیت خانواده رسیدگی کرد.»

برخی کاربران البته پیشنهاد کرده بودند که طرح اینترنت کودکان و نوجوانان» پیگیری شود تا با محدودیت‌های بیشتر، این گروه سنی نیز به اینترنت و فضای مجازی دسترسی داشته باشند. ظاهرا وزارت ارتباطات این موضوع را پیگیری کرده اما به در بسته خورده است. آذری جهرمی توضیح داده که «ما از روز اول به صورت جدی پیگیر اینترنت ویژه کودکان بودیم، اما شما بروید ببینید چه کسی از من در دادگاه شکایت کرد تا طرح اینترنت کودکان متوقف شود.»

اشاره آذری جهرمی به «تدوین سند حمایتی کودک و نوجوان» بود که اسناد پشتیبان در ۳ عنوان «سند مطالعات تطبیقی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان»، «سند مطالعات میدانی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» و همچنین «سند ابزار‌های کنترل والدین» منتشر شد.

خسرو سلجوقی مجری این طرح اینترنت توضیح داده بود که «چند سند داریم؛ یکی از آن‌ها مفهومی و در قالب مایند‌مَپ است، سند دیگری به شکل توصیه‌ای توسط شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است.» اما ظاهرا آنگونه که آذری جهرمی گفته به خاطر اجرای این طرح از او شکایت شده است.

چگونه از نوجوانان در فضای مجازی مراقبت کنیم؟

یونیسف پنج راهکار برای خانواده‌ها پیشنهاد داده تا آنها بتوانند در فضای مجازی از فرزندان خود محافظت کنند. در نخستین پیشنهاد توصیه شده که والدین درباره فضای مجازی با فرزندان خود شفاف صحبت کنید. در توضیح این بخش گفته شده اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان اهمیت و ارزش تعاملات دوستانه و حمایتگرانه را می‌فهمند و مهمتر اینکه نسبت به حالات فرزندتان هنگام کار با اینترنت هشیار باشید که مثلاً آیا غمگین یا پنهان‌کار به نظر می‌رسد، یا اذیت و آزار اینترنتی را تجربه می‌کند. در توصیه اول گفته شده به همراه فرزند خود قوانینی وضع کنید که چگونه و چه زمانی می‌توانند از این وسایل استفاده کند.

در پیشنهاد دوم گفته شده از تکنولوژی برای حفاظت از فرزندان خود استفاده کنید و مطمئن شوید که لوازم الکترونیکی فرزندتان به آخرین نسخه نرم‌افزار و آنتی‌ویروس مجهز باشد و تنظیمات حریم خصوصی روشن باشد. دوربین (وب‌کم) را درصورت عدم استفاده بپوشانید. برای بچه‌های کوچک‌تر، از ابزار‌هایی نظیر برنامه‌های «کنترل والدین بر اینترنت» و «جستجوی امن» استفاده کنید، تا تجربیات آنلاین ایمنی داشته باشند.

سومین پیشنهاد یونیسف این بوده که با فرزندتان در فضای مجازی زمان بگذرانید. فرصت‌هایی برای فرزندتان ایجاد کنید تا ارتباطات آنلاین مثبت و ایمن با دوستان، خانواده و شما داشته باشند. در حال حاضر، ارتباط با دیگران مهم‌تر از همیشه است و می‌تواند فرصتی عالی برای شما باشد تا در «ارتباطات مجازی» الگویی مناسب از لحاظ مهربانی و همدردی برای فرزندتان باشید. همچنین برای فرزند خود زمان بگذارید و برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و سایر سرگرمی‌های مناسب سنش را پیدا کنید.

چهارمین توصیه این است که عادت‌های آنلاین سالم را تشویق کنید. رفتار‌های خوب را در فضای مجازی و در تماس‌های تصویری تشویق کنید. فرزندتان را تشویق کنید تا با همکلاسی‌هایش مهربان باشد و به آن‌ها احترام بگذارد. مراقب پوشش فرزندان‌تان جلوی دوربین باشید و اجازه ندهید از داخل اتاق خواب تماس تصویری بگیرند، برای این کار لازم است سیاست‌ها و راه‌های تماس با مدرسه برای گزارش آزار و اذیت اینترنتی یا محتوای نامناسب آنلاین را بدانید.

وقتی کودکان زمان بیشتری را در فضای مجازی می‌گذارنند، ممکن است درمعرض تبلیغات بیشتری قرار بگیرند که غذا‌های ناسالم، کلیشه‌های جنسیتی یا موضوعات نامتناسب با سن‌شان را ترویج می‌کنند. به فرزندتان کمک کنید تا تبلیغات آنلاین را تشخیص دهد و از این فرصت استفاده کنید تا با هم برخی پیام‌های منفی را شناسایی کنید.

پنجمین پیشنهاد و آخرین آن ایناست که بگذارید فرزندتان اوقات خوشی داشته باشند و ابراز وجود کنند زیرا گذراندن زمان در خانه می‌تواند فرصت خوبی برای فرزندان شما باشد تا از فضای مجازی برای انعکاس نظرات خود و حمایت از کسانی که در این بحران به کمک نیاز دارند، استفاده کنند.

فرزندان خود را تشویق کنید تا با بهره‌گیری از ابزار‌های دیجیتال فعالیت جسمانی داشته باشند، به عنوان مثال تشویق به استفاده از ویدیو‌های ورزشی آنلاین برای بچه‌های کوچک و بازی‌های ویدیویی که تحرک آن‌ها را زیادتر می‌کند.

به یاد داشته باشید که بین سرگرمی‌های آنلاین و فعالیت‌های غیرآنلاین تعادل برقرار کنید، به عنوان مثال اگر امکان دارد بیرون و در فضای آزاد هم وقت بگذرانید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟