اعدام قاتل خطرناک در زندان مشهد / قاسم رحم نکرد

به گزارش رکنا، ساعت 20 شب12 تیر سال 1392 نزاع مسلحانه ای در روستای دوله از توابع مشهد در حالی به دلیل اختلافات دامنه دار قبلی رخ داد که نزاع ها و مشاجرات لفظی چندین فامیل از اهالی روستا به کینه های عمیقی تبدیل شده بود و آنان پرونده ای نیز در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حال رسیدگی داشتند. اما شب وقوع حادثه نیز عده ای از طرف های مقابل درون یک خودرو بودند که مورد هجوم طرف های دیگر قرار گرفتند و به این ترتیب نزاعی دسته جمعی با پرتاب سنگ و شلیک گلوله آغاز شد. سرنشینان خودرو به اطراف گریختند که یکی از آن ها پشت تیر برق مخفی شد.

تیراندازی مرگبار در درگیری دسته جمعی

در حالی که حدود 50 نفر در این نزاع وحشتناک شرکت داشتند یکی از مهاجمان، سلاح خود را بیرون کشید و به سوی طرف های مقابل شلیک کرد. او ابتدا فردی را که پشت تیر برق بود نشانه گرفت و زمانی که آن جوان سر خود را از پشت ستون سیمانی خارج کرد ناگهان گلوله ای به سرش خورد و او را نقش بر زمین کرد. در همین حال گلوله مشابه دیگری نیز به پای یکی دیگر از جوانان طرف مقابل اصابت کرد که شریان های حیاتی بدنش را برید و این گونه تعداد مجروحان این نزاع فامیلی تاسف بار به پنج نفر رسید با وجود این دو جوان 31 و 32 ساله به نام های میرزاعلی و علی اصغر به دلیل عوارض ناشی از اصابت گلوله جان باختند و 3 مجروح دیگر این حادثه در مرکز درمانی بستری شدند.

به دنبال وقوع این جنایت های مسلحانه، بی درنگ تحقیقات قضایی با حضور شبانه قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) در حالی آغاز شد که همه عاملان اصلی شرکت کننده در نزاع مسلحانه گریخته بودند. این گونه بود که بررسی های اطلاعاتی و عملیات ضربتی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با دستورات ویژه و محرمانه قاضی با تجربه ویژه قتل عمد برای دستگیری متهمان وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان با راهنمایی های قضایی، دامنه تحقیقات خود را به مکان های احتمالی اختفای متهمان در روستای دوله و دیگر نقاط شهر کشاندند و تعداد زیادی از عاملان شرکت کننده در نزاع را دستگیر کردند اما حدود 10 روز بعد کارآگاهان در چند عملیات هماهنگ و غافلگیرانه موفق شدند 5 نفر دیگر از عوامل اصلی این نزاع خونبار را به دام بیندازند و به چنگال عدالت بسپارند.

دستگیری عامل اصلی 2 جنایت

با وجود این متهم ردیف اول این پرونده جنایی که «قاسم- غ» نام داشت در حالی به اتهام دو قتل مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت که شاهدان عینی از تیراندازی های وحشتناک او سخن می گفتند.

با تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و صدور کیفرخواست، این پرونده با توجه به اهمیت آن، به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. در جلسات محاکمه که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده (رئیس وقت شعبه پنجم دادگاه کیفری یک) انجام شد همه زوایای این پرونده جنایی و همچنین اسناد و مدارک موجود به دقت بررسی شد و متهم نیز در حضور وکلای مدافع به دفاع از خود پرداخت. در نهایت با توجه به گزارش کارشناسان سلاح که قتل دو جوان 31 و 32 ساله را بر اثر شلیک گلوله از یک سلاح مرگبار تشخیص دادند و همچنین علم قضات با تجربه دادگاه کیفری یک که براساس دفاعیات متهم، اظهارات شهود ، محتویات پرونده و دیگر گزارش های مستند و دقیق استوار بود، رای دو بار قصاص نفس برای متهم 27 ساله (قاسم) صادر شد اما متهم به دو جنایت مسلحانه و وکیل مدافع وی به رای صادر شده از سوی دادگاه اعتراض کردند و خواهان بررسی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور شدند.

اعدام در زندان

قضات شعبه دوم دیوان عالی نیز پس از مطالعه دقیق پرونده، رای دادگاه را مطابق با موازین شرعی و قانونی دانستند و مهر تایید بر آن زدند. این گونه بود که پرونده دو قتل مسلحانه به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد تا این که بعد از گذشت حدود هفت سال از ماجرای این نزاع هولناک، مقدمات اجرای حکم قصاص نفس فراهم شد و به این ترتیب سپیده دم روز گذشته، عامل دو جنایت مسلحانه که اکنون 34 ساله بود با برنامه ریزی های ویژه قضایی و با نظارت قضات با تجربه اجرای احکام و حضور دیگر مسئولان ذی ربط، پای چوبه دار رفت و در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد. این چنین بود که ماجرای تاسف بار اختلافات فامیلی و طایفه ای در حالی پایان تلخی یافت که شاید با وساطت ریش سفیدان و بزرگ ترهای روستا و بالابردن آستانه صبر و تحمل، می توانست فرجام شیرینی داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 628779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟