علت انفجار بندر بیروت اعلام شد /135 کشته و 5000 زخمی + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 2.86M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23

به گزارش رکنا ، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آگاه به تحقیقات پرونده انفجار روز گذشته لبنان اعلام کرد تحقیقات اولیه نشان می‌دهد سال‌ها اهمال کاری در انبار کردن و ذخیره مواد منفجره خطرناک سبب انفجار بندر بیروت و کشته شدن دست کم ۱۰۰ نفر در این حادثه شده است.

این مقام رسمی لبنانی به خبرگزاری رویترز گفت: یک اهمال کاری بود. مسأله انبار این مواد به شکلی ایمن به چندین کمیته و قاضی ارائه شده بود؛ اما کاری انجام نشده بود.

او همچنین گفت: آتش ابتدا در انبار شماره ۹ بندر روز سه شنبه به وقوع پیوست و به انبار شماره ۱۲ سرایت کرد؛ جایی که نیترات آمونیوم در آن ذخیره شده بود.

انفجار بیروت

همچنین یک منبع دیگر آگاه به مسأله گفت یک تیم جستجو شش ماه پیش در خصوص این مواد منفجره هشدار و اعلام کرده بود در صورت عدم برداشته شدن این مواد منفجره، می‌تواند تمامی بیروت را منفجر کند.

گفتنی است دیروز سه شنبه انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومتر‌ها دورتر از محل انفجار شنیده شد.

دستگاه امنیت عمومی لبنان اعلام کرد قرار است تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» انجام بگیرد. سرلشکر «عباس ابراهیم»، رئیس دستگاه امنیتی لبنان، گفت تحقیقات اولیه حاکی از انفجار بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت است.

135 کشته و 5000 زخمی و ده ها مفقود 

وزیر بهداشت لبنان لحظاتی پیش اعلام کرد تا بدین لحظه،135 نفر در این حادثه دلخراش جان باخته اند و حدود 5000 نفر نیز زخمی شده و ده ها نفر همچنان ناپدید هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 593551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟