2 زن و 2 مرد جنجالی ایرانی تحت تعقیب پلیس اینترپل ! / اعلان قرمز جدی است ! + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 69.96M | مدت زمان ویدیو: 00:07:39

به گزارش گروه حوادث رکنا، مسیح علینژاد و محمد حسینی ، روح الله زم در لیست اعلان قرمز پلیس اینترپل قرار خواهند گرفت.

 سردار هادی شیرزاد، رییس پلیس بین الملل ناجا گفت: سازمان اینترپل از قدیمی ترین سازمان ها محسوب می شود، این سازمان ۱۹۴ عضو دارد و بانک های اطلاعاتی زیادی در این سازمان وجود دارد و وظیفه ایمن سازی جهان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: اقدامات پلیس بین الملل به ۳ بخش تبدیل می شود که بخش اول اعلان قرمز و بخش دوم بازداشت متهم و بخش سوم استرداد مجرم است. اقدام اصلی که ایم یازمان انجام می دهد ، تطبیق قوانین بین المللی با نظر قاضی است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: عمده ترین کاری که پلیس بین الملل هر کشوری انجام می دهد، هماهنگی با پلیس اینترپل است. با هماهنگی که اینترپل با دستگاه قضائی هر کشوری دارد اقدامات بازداشت متهمان صورت می گیرد و بعد از دستگیری متهمان، مراحل استرداد افراد یا مجرمان صورت می گیرد.

شیرزاد با اشاره به موثر بودن اقدامات پیشگیرانه اظهار کرد: درخصوص موارد کلاهبرداری می توان اقدامات پیشگیرانه را انجام داد و قبل از اینکه همیاران پلیس اقدامات خود را انجام دهند، رسانه ها باید در این خصوص پلیس را یاری کنند و از طرفی مردم را از راه کارهای کلاهبرداران مطلع کنند.

وی گفت: در ۶ ماهه امسال بیش از ۲۹۱ درصد استرداد داشتیم و موفق به بازگرداندن افراد و مجرمان شدیم. ۶۸ درصد این افراد در موضوعات اقتصادی فعال بودند و کلاهبرداری هایی انجام دادند و مابقی مجرمان نیز در حوزه آدم ربایی و قتل فعال بودند؛ از طرفی درباره موضوع اعلان قرمز با رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبه رو بودیم.

رئیس پلیس بین الملل ناجا درباره صدور گواهینامه عدم سوپیشینه برای ایرانیان خارج از کشور گفت: هر هموطن ایرانی که در خارج از کشور مشغول به کار است نیاز به گواهی سوپیشینه دارد و در سال جاری بیش از ۵ هزار گواهینامه صادر شده است.

شیرزاد درباره آخرین وضعیت استرداد آقای خاوری اظهار کرد: اقدامات پلیس در حوزه حفظ اعلان قرمز برای خاوری صورت گرفته است و دستگاه قضائی و پلیس پیگیر استرداد این فرد هستند.

وی درباره اینکه آیا برای برخی مجریان خارج نشین که مردم را به خشونت دعوت می کنند اعلان قرمز صادر می شود یا خیر اظهار کرد: طبق قانون هر فردی که مردم را به خشونت دعوت کند مورد پیگیری پلیس قرار می گیرد و برای مثال پیگیر اقدامات فردی مانند محمد حسینی و مسیح علی نژاد هستیم چراکه این افراد با اقدامات خود به دنبال ناامنی کشور هستند.

رئیس پلیس بین الملل ناجا با اشاره به صدور اعلان قرمز برای مرجان شیخ الاسلامی(متهم اقتصادی) اظهار کرد: هر فردی را که دستگاه قضائی به ما اعلام کند، پیگیری خواهیم کرد و برای فرد مذکور نیز که دادگاه پرونده وی درحال برگزاری است، اعلان قرمز صادر شده است.

سردار شیرزاد افزود: برای متهمان شهر صدرای فارس نیز اعلان قرمز صادر شده و با کشورهایی که حدس ما این است که این افراد به آنجا رفته باشند همکاری هایی صورت گرفته و امیدواریم این افراد نیز به کشور استرداد داده شوند.

مرجان شیخ‌الاسلامی

وی با بیان اینکه بیشترین همکاری با پلیس بین الملل از سوی کشورهای همسایه صورت گرفته است گفت: در حوزه فضای مجازی نیز طبق قانون وظایفی برعهده پلیس بین الملل قرار دارد و ما برای هر فردی که مردم را به خشونت دعوت کند، اعلان قرمز صادر می کنیم و برای مثال اقدامات فردی به نام روح الله زم را پیگیری کردیم و اگر به نتیجه برسیم، اعلان قرمز صادر خواهیم کرد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا درباره صدور عدم سوپیشینه برای ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: در این خصوص گواهینامه های متعددی را صادر کردیم و نسبت به گذشته رشد نیز داشتیم اما این افزایش صدور گواهینامه به معنی افزایش مهاجرت مردم نیست بلکه برخی قوانین در کشورهای دیگر وجود دارد که مردم مجبور به گرفتن گواهینامه عدم سوپیشینه هستند.

شیرزاد گفت: بیش از ۲۰ برنامه را با دیگر کشورها در حوزه آموزشی انجام دادیم و ۲۰۰ ملاقات را نیز با مقامات پلیس سایر کشورها در تهران انجام دادیم و به طور کلی همکاری های خوبی با سایر کشورها صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره صدور اعلان قرمز برای سرکردگان سازمان منافقان گفت: اعلان قرمز منافقان همچنان پابرجاست و استرداد این افراد در دستور کار پلیس اینترپل قرار دارد چراکه این افراد تروریست هستند و در ایجاد ناامنی تلاش می کنند.

شیرزاد گفت: بیش از ۲۰ برنامه را با دیگر کشورها در حوزه آموزشی انجام دادیم و ۲۰۰ ملاقات را نیز با مقامات پلیس سایر کشورها در تهران انجام دادیم و به طور کلی همکاری های خوبی با سایر کشورها صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره صدور اعلان قرمز برای سرکردگان سازمان منافقان گفت: اعلان قرمز منافقان همچنان پابرجاست و استرداد این افراد در دستور کار پلیس اینترپل قرار دارد چراکه این افراد تروریست هستند و در ایجاد ناامنی تلاش می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 506562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟