جزییات دستگیری ها در اغتشاشات بازار + عکس

به گزارش رکنا ، جعفری دولت آبادی  صبح امروز – سه شنبه - در حاشیه همایش قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با اعتراضات روز گذشته تا این لحظه بازداشتی داشتید؟ گفت: قبلا هم گفته ایم که مسئولان نظام در برخورد با آشوب ها و ناامنی ها به هیچ عنوان کوتاه نمی آیند. برنامه جدی آمریکایی ها در مورد ایران دامن زدن به ناامنی هاست. دیروز تلاش کردند با تهدید بازاری ها درب مغازه ها را ببندند و در برخی نقاط شهر آشوب ایجاد کنند و به برخی مغازه ها آسیب برسانند.

وی با بیان اینکه عوامل این آشوب ها شب گذشته شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شدند. محرکین اصلی حادثه که با برنامه ریزی در نقاط مختلف تهران به تهدید بازاری ها اقدام کردند که اگر بازار را نبندید فلان کار را انجام می دهیم توسط پلیس و دستگاه امنیتی شناسایی شدند و امروز تحویل دادستانی می شوند.

دادستان تهران افزود: من به این افراد و خانواده های آنها اطلاع می دهم که تا محاکمه نشوند آزاد نخواهند شد. کسانی که اخلال نظام اسلامی را نشانه رفته اند از جنس بازاری ها نبودند و خواهید دید که بازاری ها سمت خود را جدا خواهند کرد. مردم اجازه نخواهند داد عده ای به خود حق بدهند که وضع بازار را متلاطم کنند و برای مردم ناامنی اقتصادی ایجاد کنند.

دولت آبادی افزود:  پیام من به آشوب گران در حوزه امنیت و اقتصاد این است که دستگاه قضایی با هرگونه نا امنی و آشوب و اغتشاش در حوزه اقتصادی مبارزه خواهد کرد و متهمانش مانند آشوب های دی ماه و اسفند ماه تا انجام محاکمه آزاد نخواهند شد. ریاست قوه قضاییه فرمودند که اتهام اخلال در نظام اقتصادی و اتهام در حوزه امنیت مجازات سنگینی دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت و بازداشت هنگامه شهیدی و آخرین وضعیت پرنده قبلی وی  ، گفت: نامبرده چند ماهی متواری بود و همان طور که در شبکه های مجازی می دیدم هر روز اهانت هایی آشکاری به دستگاه قضایی و مسئولینش می‌کرد به جای اینکه خود را معرفی کند توییت های بسیار مجرمانه ای  منتشر می‌کرد.  امروز  در جزیره کیش درحالی که مدعی بود تا تغییر مسئولان دستگاه قضایی خود را معرفی نخواهد کرد، دستگیر شد.  این نشانه اقتدار پلیس ماست که به همه متهمان می‌گوید دست از اقدام مجرمانه بردارند. ایشان پرونده سنگین در دستگاه قضایی دارد. امیدواریم که زودتر به دادگاه ارسال شود.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت علیرضا زیبا حالت منفرد که به جعبه سیاه بابک زنجانی معروف است گفت: وی در بازداشتگاه است و البته من اخیرا به بازپرس ایشان تاکید کردم در تحقیق تسریع شود. چون برخی از تحقیقات ایشان منوط به انجام کار کارشناسی و در حال انجام است.

دادستان تهران در مورد پرونده فعالان محیط زیستی گفت: به زودی امیدوارم به دادگاه ارسال شود.

وی در پایان در مورد توییت محمود صادقی مبنی بر هجوم ماموران امنیتی به منزل سید امامی و گذاشتن جعبه ای در داخل خانه عنوان کرد: من نمی‌دانم جعبه را نشنیدم ولی برای کاری که انجام شده حتما مجوز قانونی وجود داشته است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

مادری از پسرش حامله شد! + عکس

8 طلاق باورنکردنی بازیگران مشهور + عکس ها

باور کنید زنم را از چنگم درآورد / این مرد بدون شرط بخشیده شد!

پسر 14 ساله را برهنه در خرابه پیدا کردند! / 2 مرد شیطان صفت دستگیر شدند+عکس

اعدام در ملأ‌عام برای شیطان صفت تهرانی

شوهرم نیمه شب از خانه دخترخاله شوهردارم بیرون آمد!

حکم دادگاه تهران برای شوهر خانم بازیگر مشهور + عکس

شوخی احمقانه 10 پسر با دختر دانش آموز 13 ساله

رفتار بیشرمانه مریم رجوی در ماجرای بسته شدن حجره های بازار

چتر نجاتی که باز نشد + عکس

نقشه هولناک زن جوان برای یک مغازه دار مشهدی / شب بود که او مرا بیهوش کرد!

گفتگو با پدر زن پزشک تبریزی / اعدام می خواهیم! / زنی که با دامادم ارتباط داشت به خارج فرار کرده است + عکس

راز جسد بدون لباس زن تنها در خانه اش چیست؟! / یک مرد به این خانه می رفت!

دختر عمویم با اینکه شوهر داشت دست به بی آبرویی زده بود / جوان آبادانی با اسلحه به کلانتری رفت!

کدخبر: 392562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟