اعتراف قاتل شیطان صفت به قتل سریالی 2 ایرانی در کانادا + عکس

کارآگاهان پلیس Police برای کشف اجساد قربانیان بیش از 30 باغچه و گلخانه را جست‌وجو کرده‌اند. آنها در عین حال معتقدند تعداد قربانیان این قاتل The Murderer مخوف بیش از 5 جسدی است که از زیر خاک بیرون کشیده شده است.

فرار قربانی کونگ فوکار

«پیتر گرومو» روزی که به ملاقات «مک آرتور» رفته بود هرگز تصور نمی‌کرد این باغبان به ظاهر مهربان چه نقشه شومی دارد. او که ساکن خلیج «تاندر» در شهر «اونتاریو» است، در حالی که با خوش شانسی از مرگ نجات یافته، پس از افشای قتل‌های زنجیره‌ای، به مأموران گفت: «بهار سال گذشته با «مک آرتور» از طریق اینترنت آشنا شدم و با او قرار ملاقات گذاشتم. از وقتی این خبر را شنیده‌ام فکر می‌کنم چقدر خوش شانس بودم که آن شب از دستش فرار Escape کردم. شبی که همدیگر را دیدیم درباره همه چیز صحبت کردیم. حتی در میان حرف‌هایش از علاقه‌اش به خشونت گفت و ناگهان به طرفم حمله کرد و سعی کرد گردنم را بپیچاند که با یک فن کنگ‌فو توانستم دستش را پس بزنم و خودم را نجات دهم. لحظاتی بعد هم وقتی دید از پس من بر نمی‌آید خندید و گفت شوخی کرده است اما حالا می‌فهمم که اگر کنگ فو بلد نبودم من هم یکی از قربانیان‌اش بودم.»

قاتلی در لباس بابانوئل

«ویان ایوارت»، 75 ساله که حدود 5 سال «بروس مک آرتور» را به‌عنوان باغبان خانه‌اش استخدام کرده بود در حالی که به‌ دنبال اطلاع از اخبار این پرونده هولناک شوکه شده، به تیم تحقیق گفت: «او دو فرزند دارد و رفتارش طوری بود که هرگز باورنمی کردم بتواند حتی یک حیوان را هم بکشد. او همیشه در تعطیلات کریسمس لباس بابانوئل می‌پوشید و باعث شادی بچه‌ها می‌شد و هیچ رفتار غیرطبیعی هم نداشت، هنوز نمی‌توانم باور کنم او چنین جنایاتی را مرتکب شده است.» باغچه خانه «ایوارت» یکی از محل‌هایی بود که مأموران پلیس برای پیدا کردن اجساد قربانیان «مک آرتور» وجب به وجب آن را زیر و رو کردند.

پرونده شوکه کننده

«پارکر لیده»، مشتری دیگر این قاتل سریالی که در نزدیکی رودخانه شهر تورنتو زندگی می‌کند، این پرونده را وهم انگیز و شوکه‌کننده توصیف کرد و گفت: «هر بارکه فکر می‌کنم سال‌ها است قاتلی در خانه‌ام کار می‌کرده وحشت همه وجودم را می‌گیرد.»

خجالتی و عاشق پیشه

براساس تحقیقات پلیـــس، «مک آرتور» 66 ساله در شبکه‌های اجتماعی خود را با نام‌های مستعار«سیلور ددیز»و «بیر 411»(bear 411) معرفی می‌کرد. او در همه پیام‌هایش به ارتباط با پسران جوان ابراز علاقه کرده بود، اما بیشتر قربانیان اش مردان 40 تا 50 ساله بودند. «مک آرتور» برای جذب مخاطبانش خود را مردی خجالتی اما عاشق پیشه معرفی می‌کرد و صفحات مجازی‌اش علاوه بر عکس‌هایش درلباس بابانوئل، پر بود از تصاویر فرزندان، نوه‌ها و حتی گربه ها.

2 سال محکومیت عجیب

پلیس کانادا همچنین اعلام کرد «مک آرتور» در سال 2003 نیز به‌خاطر حمله به مردی با لوله فلزی دستگیر شده بود. پس از ارسال این پرونده به دادگاه، قاضی Judge این باغبان خشن و همجنسگرا را برای دو سال از نزدیک شدن به منطقه خاصی از کشورش- که تمایلات جنسی خاص در آنجا زیاد است- منع کرد و همچنین با صدور حکمی مصرف داروی «آمیل نیتریت» را برای «مک آرتور» ممنوع اعلام کرد چراکه این دارو می‌توانست بر خشونت رفتاری او بیفزاید.

چرا راز قتل‌های سریالی دیر فاش شد؟

از زمان انتشار خبر دستگیری این قاتل سریالی و افشای جنایات هولناک‌اش، جنجال‌های زیادی در رسانه‌ها وفضای مجازی به پا شده است،اما مهم‌ترین نکته‌ای که پلیس را در این مدت زیرسؤال برده تعلل آنها در پیگیری پرونده قتل Murder مهاجران آسیایی و دستگیری قاتل بوده است.؛بسیاری این اتفاق را به ملیت کانادایی یا رنگ پوست متهم ربط می‌دهند و معتقدند اگر او یک مهاجر، سیاهپوست یا رنگین پوست بود زودتر به دام می‌افتاد. براساس اطلاعات پرونده 2 قربانی «مک آرتور»،که سال 2010 ناپدید شده بودند، گرچه در آن زمان فرضیه وجود قاتلی همجنسگرا در شهر تورنتو مطرح شده بود اما پلیس با توجه به اینکه دو قربانی مهاجران آسیایی بودند، به این دو پرونده توجه ویژه‌ای نکرد و پیگیر آن نشد.«جرمی دیاس»- مدیر مرکز مشاوره جنسیتی و تنوع جنسی کانادا-نیز در این باره گفت: «فکر می‌کنم علت دیر دستگیر شدن این متهم به تعامل کم پلیس و جامعه برمی‌گردد. این موضوع نشان می‌دهد گسترش چنین ارتباطی نیاز به کار بیشتر و تلاش روزافزون دارد. در این باره موانع ساختاری خاصی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گرفته و از بین بروند،هرچند باید با صراحت گفت که جنایت‌های این قاتل سریالی وحشتناک است. قربانیان شناخته شده این مرد مهاجران کشورهای جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه بودند که وجودشان برای هیچ‌کس حائز اهمیت نبود و هیچ خانواده‌ای نداشتند که پیگیر وضعیت‌شان باشد. در صورتی که اگر این قربانیان کانادایی بودند پلیس بیشتر پیگیر پرونده قتل هایشان می‌شد.باغبان جنایتکار همجنسگرا، هشت ماه قبل به اتهام قتل دستگیرشده بود تا اینکه چند روزقبل و درتازه‌ترین بازجویی‌ها سرانجام قفل سکوت چند ماهه‌اش را شکست و به قتل 5 مرد میانسال اعتراف کرد.

وی اواسط سال گذشته میلادی درعملیات مأموران پلیس شهر «تورنتو» کانادا دستگیر شده بود.«هانک ایدزینکا» سخنگوی پلیس تورنتودراین باره گفته بود: «بروس» اوایل ماه مه سال گذشته -اردیبهشت- در جریان تحقیق درباره پرونده گم شدن دو مرد دستگیر شد تا اینکه در بازجویی‌ها علاوه بر اعتراف به قتل 2 مرد گمشده و کشتن Killing 3 نفر دیگر نیز اعتراف کرد. با وجود این اظهارات وبه خاطر شیوه و شگرد قاتل، کارآگاهان جنایی احتمال می‌دهند این پرونده قربانیان بیشتری داشته باشد.ضمن اینکه وقوع چنین جنایاتی در تورنتو سابقه نداشته است.»

وی افزود: «دو قربانی این پرونده که در فاصله سال‌های 2012 تا 2017 ناپدید شده و به قتل رسیده‌اند، ایرانی بوده و بین 40 تا 50 سال داشته‌اند. پزشکی قانونی پس از بررسی اجساد، هویت آنها را «م.ک» و «س. م» اعلام کرد. این قاتل سریالی همچنین «اندرو کینس من» و «سلیم اسن» را در سال 2010 و «دین لیسوویک» را نیز در فاصله سال‌های 2016 تا 2017 به قتل رسانده است.با این حال به نظرمی رسد این جنایتکارمرتکب قتل‌های مشابه دیگرنیزشده باشد که تحقیقات تخصصی در این باره ادامه دارد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز مجید و دو دوستش به زن جوان در کارخانه / 4 صبح مرا در پردیس رها کردندو ..! + عکس

راننده شیطان صفت پراید زن و دختر جوان آبادانی را در خیابان آزار و اذیت کرد!

تنها یک سال زندان برای پدر بی رحم تهرانی که پسر 3 ماهه اش را کشت! + عکس

3 دختر خراسانی پس از مرگ پای سفره عقد نشستند!

دروغ عجیب برای سرکیسه کردن مردم با محبت

اعتراف قاتل شیطان صفت به قتل سریالی 2 ایرانی در کانادا + عکس

فوری / پسر شیخ آبادانی حمام خون به راه انداخت/یک فیلم مجازی فاجعه بار شد! + عکس

بارداری شوم ناهید از مرد متاهلی که در مسیر مدرسه کمین کرده بود

درگذشت ناگهانی بازیگر جوان ایرانی در ۲۰ سالگی +عکس

انتقاد تند و تیز بهمن فرمان‌‌آرا از بی‌بی‌سی فارسی و من وتو / برای این مردم چه‌کردید؟

تصادف شاخ به شاخ پراید و پژو 206 در زیرگذر هپکو اراک + عکس

 

کدخبر: 354310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟