جزئیات شهات محیط‌بان یزدی به دست قاچاقچیان مواد مخدر + عکس

من افتخار می‌کنم چنین پدری داشتم؛ او همیشه آرزوی شهادت داشت و سرانجام به آرزویش رسید.» محمد‌صادق 25 ساله این را می‌گوید و بغضش می‌ترکد؛ او پسر علی‌اکبر قنبری‌زاده، محیط بان اهل‌یزد است که ده آبان امسال طی درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه بهاباد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و برای همیشه آسمانی شد.

محمد‌صادق بیشتر وقت خود را با پدرش می‌گذراند و در محیط‌بانی کمکش می‌کرد. او درباره عملیات منجر به شهادت پدرش گفت: «آن روز پدرم همراه ماموران پلیس Police برای دستگیری تعدادی قاچاقچی Smuggler مواد مخدر Drugs به بهاباد اعزام شد. اشرار خودروی‌شان را رها کرده بودند و پدرم و یکی از همکارانش به دلیل اشراف بر منطقه، برای پاکسازی وارد عمل شدند. وقتی به خودروی قاچاقچیان رسیدند، پدرم پشت فرمان نشست و همکارش با موتور، جلوی خودرو به راه افتاد. اشرار پشت بوته‌ای در مسیر کمین کرده بودند. آنها ناگهان خودرو را به رگبار بستند و پدرم به دلیل اصابت گلوله به پهلویش شهید شد.

مامور همراهش هم تیر خورد. همان‌موقع نیروها رسیدند و چهار قاچاقچی از جمله عامل شهادت پدرم را به هلاکت رساندند و چهار نفر دیگر را هم دستگیر کردند.»

محمد‌صادق، پسر بزرگ خانواده است و یک خواهر کوچک‌تر از خود هم دارد. او به آخرین تماس پدرش اشاره کرد و افزود: «پدرم شب قبل از عملیات با خوشحالی به من و مادرم زنگ زد و گفت به منطقه اعزام شده و خودش در اولین فرصت تماس می‌گیرد. ما منتظرش بودیم، اما خبر شهادتش را برایمان آوردند.»

2 دهه خدمت در محیط‌بانی

محمد‌صادق با بیان این که پدرش 22 سال سابقه محیط‌بانی داشت، درباره حادثه‌های مشابهی که برای او رخ داده بود، گفت: «پدرم عاشق محیط‌بانی بود و با هدف جلوگیری از شکار بی‌رویه به کارش ادامه می‌داد. او در طول خدمتش چند بار با شکارچیان درگیر شد و کار به تیراندازی هم کشید، اما هیج وقت پشیمان نشد. در یکی از این حادثه‌ها، خودم همراهش بودم. تعدادی شکارچی غیرمجاز مسلح با موتور به سمت‌مان حمله‌ور شدند و تیراندازی کردند، اما پدرم پا پس نکشید.»

تغییر سرنوشت شکارچی متخلف

وی به وساطت پدرش برای آزادی Freedom یکی از شکارچی‌های بزرگ منطقه و تغییر سرنوشت او اشاره کرد و افزود: «یک‌بار، یکی از شکارچی‌ها خودروی پدرم را آتش زد و به رویش اسلحه کشید. شکارچی پس از دستگیری، بازداشت شد و به زندان Prison افتاد. جرم Crime او 15 سال حبس داشت، اما پدرم وساطت کرد و او پس از دو ماه از زندان بیرون آمد و حالا در محیط زیست مشغول کار است؛ پدرم روح بزرگی داشت.»

عموی محمد‌صادق در جنگ تحمیلی شهید شده است. محمد‌صادق با بیان این موضوع، گفت: «پدرم مدافع حرم بود و یک‌بار در سال 95 به سوریه رفت. او همیشه آرزوی شهادت داشت و می‌گفت می‌خواهد کنار برادر شهیدش دفن شود. او به آرزوی قلبی‌اش رسید و ما پیکرش را کنار عموی شهیدم به خاک سپردیم.»

محمد‌صادق به مقاومت و مهربانی پدرش اشاره کرد و حرف‌هایش را این‌گونه به پایان رساند: «با وجود حقوق پایین و سختی بسیار بالای شغل محیط‌بانی، پدرم هیچ وقت پشیمان نشد و با عشق وظیفه‌اش را انجام داد. وقتی 12 سال پیش در منطقه بهاباد مامور شد، شکار بی‌رویه خیلی زیاد بود، اما با تلاش‌های او، این آمار کاهش پیدا کرد. افتخار می‌کنم فرزند شهید هستم و می‌خواهم محیط‌بان شوم تا راه پدرم را ادامه بدهم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پدرم که سرکار می رفت شوهر خاله ام پیش مادرم می آمد و ..! / دختر بچه در اتاق زندانی می شد! + عکس

20 تن در ناآرامی های اخیر کشور جان باختند / سخنگوی پلیس گزارش داد

تاجر شیطان صفت دختر 14 ساله را باردار کرد و ..! / قاضی دستور نبش قبر نوزاد را داد!

رفتار ترسناک مادر شوهر با عروس باردار

متخصص پوست و مو با دیپلم در کرج طبابت می کرد!

مادرم دور از چشم پدرم با کیوان ارتباط شوم داشت / آن دو به باغ متروکه می رفتند و ..! + عکس

خودکشی نوعروس تهرانی با اسلحه!

واژگونی خودرو ۵ خانم معلم در جاده فردوس

مادر«سارینا»ی 18 ماهه دستگیر شد / مهشید نیمه شب به خانه آمد و ..! + عکس

تمساح‌ها ،مردی را مقابل همسرش بلعیدند

مرگ تلخ زن و شوهر جوان و 3 فرزندشان در کلبه متروکه جنگلی + عکس

لژیونر ایرانی از دختر ثروتمند یونانی خواستگاری کرد + عکس

بلایی هولناکی که سر مریم نوعروس جوان در جاده دماوند آمد + عکس

درخواست کمک یک دختر از مردم / 20 فرودین ماه مرا رها کردند و ..! + عکس

به محل خلوت که رسیدیم زن جوان چاقو کشید و من تسلیم مینا شدم!

کدخبر: 344615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟