ثروت عجیب دوید بکام / سومین نفر در فهرست ثروتمندترین بازیکنان فوتبال

به گزارش رکنا، شماره هفت سابق تیم ملی انگلیس نه‌تنها در فوتبال دنیا توانست به یکی از برترین‌های نسل خود تبدیل شود، بلکه در خارج از مستطیل سبز نیز همیشه سرآمد بود. حضور مداوم دیوید بکام در تبلیغات تلویزیونی و مراسم‌های بین‌المللی در طول سالیان مداوم نکته جالب توجه دوران بازی او محسوب می‌شود؛ به طوری که درآمد جالب توجهی در زمان بازی داشت و حتی الان که بازنشسته شده است نیز در کانون تبلیغات قرار دارد.

بکام

از زمانی که دیوید بکام اولین بازی خود را دو دهه پیش برای منچستریونایتد انجام داد، این بازیکن انگلیسی توانست تا جایی رشد کند که نه‌تنها به یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌ها که به یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران نسل خود تبدیل شود. در ژوئن سال ۲۰۰۳ دیوید بکام باعقد یک قرارداد چهار ساله به تیم رئال مادرید پیوست. منچستر در ابتدای قراردادش با رئال مبلغ ۱۷/۵ میلیون پوند بابت فروش بکام دریافت کرد که این مبلغ با توجه به حضور بکام در رقابت‌های لیگ قهرمانان و نمایش او در رئال تا ۲۵ میلیون پوند قابل افزایش بود.انجام ۱۱۵ بازی ملی برای تیم ملی انگلیس و کسب قهرمانی در چهار کشور مختلف تنها از یک بریتانیایی برمی‌آید و آن هم دیوید بکام است.

دیوید بکام در شش فصل آخر حضورش در MLS با لس‌آنجلس گلکسی، ۲۵۵ میلیون دلار به دست آورد. با این حال، پس از بازنشستگی درآمدزایی این ورزشکار انگلیسی ادامه یافت. به طور مثال اکتبر ۲۰۲۱، بکام قراردادی ۱۰ ساله امضا کرد که سالانه ۲۱ میلیون دلار به او دستمزد می‌دهد تا سفیر گردشگری قطر باشد؛ چیزی که به دلیل سابقه این کشور در زمینه حقوق بشر مورد انتقاد شدید بسیاری از طرفدارانش قرار گرفت.

به نوشته پورتال Celebrity Net Worth که همان طور که از نامش پیداست، بر ثروت افراد مشهور تمرکز دارد، بکام دارای ثروت ۴۵۰ میلیون دلاری است که سومین نفر در فهرست ثروتمندترین بازیکنان فوتبال است. فقط پایین‌تر از فائق بلقیه و هم‌سطح با کریستیانو رونالدو.

بکام

کدخبر: 911848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟