پرسپولیس از قهرمانی ششم دور می شود؟

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم تحت هدایت یحیی گل محمدی است. پرسپولیس با 9 بازی و 16 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر مقابل هوادار به تساوی 2 بر 2 رضایت داد. پرسپولیس به خاطر کیفیت بازیهایش مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است. پرسپولیس با چالش مصدومیت در روزهای اخیر روبرو شده است.

به گزارش رکنا ورزشی، پرسپولیس در فصل بیستم لیگ برتر قهرمان شد تا برای پنجمین دوره متوالی، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. بعد از این قهرمانی افشین پیروانی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «قول می دهم که ششمین قهرمانی را هم سال آینده بگیریم. ما تیم قهرمان و پرسپولیس هستیم و آنوقت نمی توانند فیلمش را گم کنند.»

با این اوصاف به نظر می رسید اعضای پرسپولیس و کادرفنی این تیم دنبال قهرمانی باشند؛ اما در نهایت بعد از شکست پرسپولیس مقابل الهلال عربستان شرایط متفاوت شد. در پایان هفته نهم پرسپولیس با 16 امتیاز در رده ششم قرار دارد. شاگردان گل محمدی در فصل بیست و یکم لیگ برتر 4 پیروزی، 4 تساوی و یک شکست کسب کرده اند.  حال قصد داریم بررسی کنیم چه عواملی می تواند پرسپولیس را از قهرمانی ششم دور نگه دارد:

بازیکنان تاجیکستانی پرسپولیس

پنجره نقل و انتقالاتی: یکی از دلایل مهمی که پرسپولیس را نسبت به فصل گذشته تضعیف کرده است پنجره بسته نقل و انتقالاتی این تیم است همین موضوع باعث شد تا پرسپولیس در جذب بازیکن خارجی ناتوان شود. در حال حاضر دو بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس در تهران حضور دارند اما نمی توانند با این تیم عقد قرارداد کنند. این در شرایطی است که یحیی گل محمدی آنها را توریست نامیده است.

پرسپولیس

خروج مهره های مهم: در فصل نقل و انتقالات تابستانی محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی و شهریار مغانلو از این تیم جدا شدند.  خروج کنعانی زادگان  پیش از پایان فصل بیستم علنی شده بود بنابراین مسئولان پرسپولیس انتظار این موضوع را داشتند. اما سرخپوشان شاید کمتر انتظار خروج احمد نوراللهی  را داشتند. در همین حال شهریار مغانلو هم به خاطر رضایتنامه اش و عدم توافق با سانتاکلارا راهی سپاهان شد. پرسپولیس در ابتدای فصل بیست و یکم خیلی زود وارد بازار نقل و انتقالاتی شد؛ اما خریدهای جدید نتوانستند به خوبی در تاکتیک گل محمدی جای بگیرند. این شرایط باعث شد تا حدودی پرسپولیس از صدر جدول فاصله بگیرد.

سمیعی و صدری

عدم ثبات مدیریتی: جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس ۱۴ شهریور از سمتش استعفا داد. پس از وقفه ای 2 روزه مجید صدری با حکم سرپرستی وظایف مدیریتی باشگاه را بر عهده گرفت. با این حال از مصاحبه های اعضای تیم و  واکنش های هواداران مشخص شد که  آنها سرپرست مدیریت در باشگاه را با شرایط بی مدیریتی یکسان می دانند. باید دید در نهایت وزیر ورزش چه تصمیمی در خصوص انتخاب مدیر جدید خواهد گرفت.

تفاوت قرارداد: گمانه زنی هایی از اطراف پرسپولیس به گوش می رسد که تفاوت قرارداد فاحش بعضی از بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم باعث کاهش انگیزه بعضی نفرات شده است. همین حس باعث می شود پرسپولیس نتواند کیفیت سال گذشته خود را نشان دهد و همدلی تیم کاهش یابد.

کدخبر: 750480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی پور
آیا این خبر مفید بود؟