نایب قهرمانی تیم ملی بانوان ایران در مسابقات هاکی دبی+فیلم
حجم ویدیو: 10.45M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42

اولین فدراسیون هاکی در ایران به‌طور رسمی ۱۶ اسفند ۱۳۵۰ تأسیس گردید. یکی از عللی که باعث ایجاد فدراسیون هاکی شد؛ حضور ورزش هاکی در این دوره از مسابقات بود و ایران نمی‌توانست بدون داشتن فدراسیون در این مسابقات شرکت نماید. پس از تأسیس فدراسیون هاکی، اولین تیم هاکی ایران از بین ۱۸ نفر از تبعه کشورهای هلند، آلمان، هند، پاکستان که در ایران زندگی می‌کردند تشکیل و زیر نظر آقای خداداد جاماسپیان تمرینات خود را در استادیوم شهید شیرودی (امجدیه سابق) شروع کردند.

به گزارش رکنا تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ زنان و مردان ایران با حمایت باشگاه فرمانیه در مسابقات کاپ آزاد دبی شرکت کردند. این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم معتبر از کشورهای صاحب نام از ۲۵ مهر تا اول آبان‌ماه برگزار شد.

در این دوره از مسابقات تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ بانوان ایران در فینال مقابل تیم باشگاهی روسیه قرار گرفته نتیجه را 3 بر 1 واگذار کند تا اولین حضور بین المللی اش نایب قهرمان کاپ دوبی شود.

تک گل تیم ملی هاکی بانوان کشورمان هم در این دیدار توسط "فاطمه اسماعیلی" به ثمر رسید.

لازم به ذکر است حضور تیم‌های ملی اسکیت هاکی روی یخ زنان و مردان در این مسابقات در راستای آماده‌سازی ملی‌پوشان جهت اعزام به مسابقات جام جهانی قرقیزستان است. مسابقات جهانی قرقیزستان اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

کدخبر: 731936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟