شاپور رحیمی خواننده و نوازنده عود درگذشت
رکنا: شاپور رحیمی خواننده، نوازنده عود و مدیر پیشین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی در ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.
به گزاش رکنا،شاپور رحیمی خواننده، نوازنده عود و مدیر پیشین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، امروز (چهارشنبه سوم تیرماه)، پس از گذراندن یک دوره بیماری در ۷۹ سالگی درگذشت.
رحیمی متولد سال ۱۳۲۶ در تهران، فعالیت هنری خود را از دوران کودکی و با حضور در برنامه کودک رادیو ایران آغاز کرد. او در ادامه، فراگیری آواز ایرانی را نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد و از آموزشهای محمود کریمی، ادیب خوانساری، محمدرضا شجریان، عبدالله دوامی و نورعلی برومند بهرهمند شد. همچنین نوازندگی عود (بربط) و ردیفهای سازی را نزد نصرالله زرینپنجه و منصور نریمان فرا گرفت.
رحیمی از سال ۱۳۴۹ به تدریس موسیقی در مراکز آموزشی و دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، هنرستان ملی موسیقی و مرکز حفظ و اشاعه موسیقی پرداخت و در تربیت شمار زیادی از هنرجویان موسیقی نقش داشت.
این هنرمند فقید همچنین به مدت چهار سال مدیریت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی را بر عهده داشت و سال ۱۳۹۲ موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری شد.
خانه موسیقی ایران درگذشت شاپور رحیمی را به خانواده آن مرحوم، شاگردان، دوستان و جامعه موسیقی کشور تسلیت میگوید و برای بازماندگان آرزوی صبر و شکیبایی دارد.
-
گنجنامه همدان؛ میراثی جاودان از دوران هخامنشی + فیلم