برگزاری اولین جلسه کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران / تشریح اولویت‌های کمیته / طرح تعارض منافع در دستور کار

به گزارش رکنا، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در تشریح جزییات اولین جلسه کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران گفت: کمیسیون برنامه و بودجه چهار کمیته دارد، کمیته برنامه و بودجه و محاسبات، کمیته شفافیت و هوشمندی، کمیته اقتصاد شهری و کمیته تشکیلات و منابع انسانی که مسئولیت کمیته تشکیلات و منابع انسانی را بر عهده بنده گذاشتند و طی دو سه ماه گذشته پیگیر راه اندازی آن بودم.

او ادامه داد: روز یکشنبه هفته گذشته اولین جلسه کمیته با حضور معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری تهران، مدیرکل سرمایه انسانی، مدیرکل رفاه، رئیس مرکز تحول و نوسازی شهرداری تهران که زیرمجموعه معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی است و دبیر و مشاوران کمیته برگزار شد. و هدف و فلسفه تشکیل کمیته و برنامه هایی که قرار است در قالب این کمیته و در شورا جلو ببریم را تشریح کردیم.

امانی اضافه کرد: دو هدف اصلی و مهم در این کمیته داریم؛  یکی برنامه‌ریزی و ریل گذاری در حوزه سرمایه انسانی و تشکیلات در چارچوب اختیارات شورا که مستندات قانونی آن را ارائه شد؛ اعم از  شش مستند قانونی، آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران که به شورا اختیاراتی داده و برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهرداری تهران که تکالیفی برای شورا و شهرداری مشخص کرده است. به اضافه اینکه شورا نیز در گذشته مصوباتی در حوزه منابع انسانی و تشکیلات در شهرداری تهران داشته که باید اینها را تکمیل کرده و و اگر نقص و اشکالی دارند، برطرف کنیم.

او تاکید کرد: محور ما هم نظارت است؛ نظارت بر حوزه تشکیلات منابع انسانی در شهرداری تهران، البته در چارچوب همین مصوباتی که در قوانین بالادستی است. مسئولان شهرداری و اعضای مشاور کمیته در این زمینه اظهارنظراتی کردند و در نهایت جمع‌بندی این شد که؛ هر ماه یک بار جلسه کمیته منابع انسانی با همین ترکیب تشکیل شود و هر دو هفته یک بار دبیر کمیته با مدیران شهرداری کار کارشناسی را انجام داده، آماده کنند و به کمیته اصلی بیاورند. همچنین قرار شد که با همان دو محور فوق گزارشی  در دو حوزه از شهرداری دریافت کنیم؛ یکی آخرین وضعیت آمار نیروی انسانی شهرداری به تفکیک عضویت، تحصیلات، جنسیت، سن و رشته‌های تحصیلی و دوم در حوزه احکام برنامه پنج ساله سوم . فرمت‌هایی آماده کرده بودیم که در اختیار حاضران گذاشته و قرار شد  بررسی کنند و اگر در مورد این فرمت‌ها نظری دارند پیشنهاد دهند  و بعد از تکمیل ابلاغ کرده و زمان‌بندی بگذاریم که شهرداری این فرم‌ها را پر کند و اطلاعاتی را در اختیار ما بگذارد. همزمان ما به اعضای شورا و مردم درباره آخرین وضعیت  نیروی انسانی شهرداری تهران و وضعیت احکام برنامه پنج ساله شهرداری در حوزه تشکیلات و منابع انسانی گزارش ارائه دهیم.

امانی اضافه کرد: دو دستور در اولویت داریم که باید ظرف هفته جاری و  هفته آینده قطعی کنیم؛ یکی طرحی است که یک فوریتش در شورا تصویب شده درباره پست های 5/15  و  پایین تر که شهرداری را الزام کردیم از بدنه شهرداری استفاده کند و دیگری طرح مدیریت تعارض منافع که در دستور کار کمیته است و ظرف یکی دو هفته آینده باید کامل شده و به صحن شورا بیاید.

کدخبر: 755210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟