بهرامی: با دستفروشان بیش از ظرفیت مازاد تهران حتما باید برخورد قانونی انجام دهیم + فیلم
حجم ویدیو: 62.90M | مدت زمان ویدیو: 00:08:36

به گزارش رکنا، جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع پسماند ما حتما روش های اجرایی طرح جامع مصوب شورای شهر را که طرحی 20 ساله است، هرچه سریع تر متناسب با معضلاتی که در شهر وجود دارد، پیدا می کنیم و این طرح را انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما برنامه داریم که تا پایان این دوره شورا چیزی به نام معضل پسماند در تهران نداشته باشیم. تمام زیرساخت‌های لازم برای این مساله فراهم است و اگر مدیران شهری و مردم در کنار هم باشند، قطعا تحقق این هدف امکان پذیر است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره اجرای طرح «کاپ» در تهران گفت: هنوز 10 درصد این طرح اجرایی نشده است و طرح جامع پسماند تهران نیز یک طرح جامع مفصل است که براساس بومی سازی تجربیات کشورهای موفق تدوین شده است.

بهرامی تاکید کرد: موضوع پسماند به دلیل کم کاری هایی که در دوره های قبل انجام گرفته، تبدیل به معضل شده است و ما باید سرعت کارمان را افزایش دهیم تا این مساله حل شود.

وی اظهار داشت: ما باید کانون هایی از جمله بنکداران، آهن فروش ها، میادین میوه و تره بار و دستفروش ها و وانت هایی که بساط پهن می کنند و دوره گردی می کنند و برای شهر ترافیک ایجاد می کنند، ساماندهی کنیم. البته ما نمی خواهیم این مشاغل جمع آوری شوند، بلکه باید مکان هایی مشخص برای تمام این فعالیت ها وجود داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: ما باید درصد مشخصی از مشاغل ثابت موجود در شهر را به صورت دستفروشی داشته باشیم و صرفا باید تعداد معینی از دستفروشان ساماندهی شوند و بعد از ساماندهی این تعداد، باید با سایر دستفروشان برخورد قانونی انجام شود.

متروی تهران 4 هزار دستفروش دارد

بهرامی گفت: روزانه 4 هزار دستفروش در قطارهای مترو فعالیت می کنند و ما باید این دستفروشان را ساماندهی و از مترو خارج کنیم و نباید اجازه دهیم که فروشندگان دوره گرد دیگری وارد مترو شوند. مدیران باید هوشمندانه دستفروشان را ساماندهی کنند و با مازاد آنها برخورد قانونی انجام دهند.

وی ادامه داد: ما باید تعداد مشخصی از دستفروشان مثلا 10 هزار نفر را در بازارهای روز و بازارهای موضوعی ساماندهی کنیم، اما وقتی تعداد دستفروشان که در مکان های معینی فعالیت می کنند، از تعداد مشخصی بیشتر شد، ما حتما باید برخورد قانونی انجام دهیم، چون نمی توان هر روز ظرفیت مازاد دستفروشان تهران را افزایش داد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: ما نباید با ایجاد ظرفیت بیش از حد دستفروشی در تهران، چرخه فعالیت مغازه دارانی که پول آب، برق و مالیات خود را می پردازند، به خطر بیندازیم. بنابراین عدالت باید برای عموم مردم وجود داشته باشند و ما نباید صرفا به فکر تامین حقوق دستفروشان باشیم.

بهرامی اضافه کرد: ما باید از امکانات تبلیغی شهرداری استفاده کنیم. بخصوص ما موافق تبلیغاتی هستیم که در آن از تولید ملی حمایت می شود، همچنین برخی تبلیغات به بهبود بصری فضای شهر کمک می کنند. همچنین 40 درصد از تابلوهای شهرداری تهران به تبلیغات فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: نگاه اجتماعی موجود در تابلوهای تبلیغاتی تهران باید متناسب با فضاهای اجتماعی مختلف شهر باشد. هم اکنون 9 میلیون نفر در تهران سکونت دارند و تمام آنها باید احترام داشته باشند و تبلیغات فرهنگی در شهر تهران باید به فراخور محلات مختلف متفاوت باشد.

کدخبر: 735153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟