زن اول داریوش مهرجویی طلاق نگرفته است ! / الان کجاست ؟! + تفاوت سنی فاحش زن اول و زن دوم مهرجویی

داریوش مهرجویی / قتل داریوش مهرجویی / همسر داریوش مهرجویی / داریوش مهرجویی کارگردان / عکس داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی و همسر دومش وحیده محمدی فر که بسیار جوان تر از او به نظر می رسید با یکدیگر 29 سال فرق سنی داشتند. داریوش مهرجویی کارگردان مزرح ایرانی متولد سال 1318 بود و همسر دوم او متولد سال 1347 بود.

داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی ابتدا با فریار جواهریان ازدواج کرد که یکی از مهندسین معمار نامی ایران بود. حاصل این ازدواج دو فرزند با نام‌های مریم و صفا بود. سپس با وحیده محمدی فر ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دختری به نام مونا است.

بیوگرافی وحیده محمدی فر

وحیده محمدی فر فیلمنامه نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان ایرانی بود که در ۱۹ بهمن ۱۳۴۷ متولد شد. محمدی فر با داریوش مهرجویی کارگردان مشهور کشورمان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دختری به نام مونا است. او دانش آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۷۵ و با بازی در فیلم سینمایی لیلا آغاز کرد.

داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی

محمدی فر با نگارش اپیزود اول فیلم نامه داستان های جزیره نویسندگی را به شکلی جدی پی گرفت و با نگارش مشترک فیلم نامه مهمان مامان با مهرجویی و مرادی کرمانی به نامی آشنا در عرصه فیلم نامه نویسی مبدل شد.

وحیده محمدی فر سابقه فعالیت در آثاری همچون لامینور، اشباح، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، سنتوری و آسمان محبوب من را در کارنامه هنری خود دارد.

داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در ویلایشان در شهر کرج به قتل رسیدند. این خبر در تاریخ ۲۳ مهر توسط محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیئت‌رئیسه خانه سینما، و همچنین توسط یکی از سینماگران حاضر در محل وقوع حادثه تأیید شد.

گفتنی است مدتی قبل از مرگ، وحیده محمدی‌فر، نویسنده سرشناس در حساب شخصی خود در اینستاگرام ضمن شرح ماجرای هولناک، از تهدید شدن توسط شخصی با چاقو خبر داد و نوشت: آیا همسر داریوش مهرجویی، پیشکسوت هنر این مملکت، بابد توسط آدم بیگانه ،به چاقو تهدید شود؟

همسر داریوش مهرجویی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر مورد دستبرد هم قرار گرفته‌اند تاکید  کرد: در چند وقت اخیر دو سنتور با اسم و عکس‌های بهرام رادان و داریوش مهرجویی از آنها به سرقت رفته که خرید و فروش آن دزدی و غیرقانونی است.

داریوش مهرجویی

بیوگرافی فریار جواهریان

فریار جواهریان در سال ۱۳۳۱ در مشهد متولد شده و معمار و فیلمنامه نویس و طراح صحنه اهل ایران است. او همسر اول داریوش مهرجویی کارگردان مشهوری ایرانی بوده و در حال حاضر به شغل معماری مشغول است.

خانم فریار جواهریان یکی از معماران برجسته ایرانی است که تاکنون چند موزه و ساختمان و بنای مهم را معماری و بازسازی کرده است. او به واسطه ازدواج با داریوش مهرجویی کارگردان مشهور ایرانی وارد سینما و فیلمنامه نویسی شد.

داریوش مهرجویی

او تحصیلاتش را در دانشگاه‌های تگزاس در آستین، M.I.T و هاروارد آمریکا به پایان رسانده و شرکت مهندسین مشاور “گام ما” را همراه با مهندس فریدون بدر در تهران تأسیس کرده‌اند که تخصص‌شان در زمینۀ موزه و باغ است. جواهریان برنده مسابقه مدرسه فرانسوی‌ها در تهران بوده و همچنین دبیر نمایشگاه‌های متعددی از جمله “باغ ایرانی” و “فریده لاشایی” در موزه هنرهای معاصر تهران، “سی سال تنهایی” در کمبریج و لندن و “گلگشت ایرانی” درکاخ موزه گلستان بوده است. جواهریان مقالات متعددی در نشریات ایرانی و خارجی نوشته و سخنرانی‌های بسیاری در دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج و استنفورد کرده است. سال ۲۰۱۰ نیز عضو هیأت داوران جایزۀ معماری آقاخان بود.”

داریوش مهرجویی

ازدواج و طلاق

فریار جواهریان و داریوش مهرجویی پیش از انقلاب با هم ازدواج کردند اما این ازدواج در نهایت بعد از ۲۵ سال به جدایی و طلاق انجامید. هیچ کدام تاکنون علت طلاقشان را رسانه ای نکردند؛ اما خانم جواهریان که به عنوان همسر اول داریوش مهرجویی شناخته میشود درباره زندگی با این کارگردان مشهوری ایرانی می گوید: در ۲۵ سالی که با داریوش مهرجویی زندگی کردم، من همیشه اولین کسی بودم که سناریوهایش را می‌خواندم. در سال‌های اول آشنایی‌مان و دورۀ نامزدی دو سناریو با هم نوشتیم، “مرثیه” و “لاله”، که البته هیچ‌وقت ساخته نشدند اما کلا مسئول سناریوی فیلم آرتور رمبو بودم. داستان اجاره‌نشین‌ها مستقیما از اتفاقات زندگی خودمان برداشت شد و ساخته شد.

داریوش مهرجویی

کتاب ها

کتاب های باغ ایرانی:حکمت کهن – منظر جدید (انتشارات موزه ی

معاصر تهران،۲۰۰۴)، سی سال تنهایی (انتشارات دانشگاه کمبریج،۲۰۰۷)

افتخارات

از افتخارات فریار جواهریان می توان به برنده شدنش در مسابقۀ مدرسۀ جدید فرانسوی ها در تهران و سمت دبیر

نمایشگاه های متعددی از جمله «باغ ایرانی» ، «سی سال تنهایی» در کمبریج و لندن اشاره کرد. او در سال

سال ۲۰۱۲ نیز عضو هیأت داوران جایزۀ معمار آقاخان بوده است. مقالات متعددی در نشریات ایرانی و خارجی به

چاپ رسانده و سخنرانی های متعددی را در دانشگاه های آکسفورد و کمبریج ارائه داده است.برنده ی جایزه ی

بهترین طراح۱۳۹۱ از میراث فرهنگی و معمار سال ۱۳۹۲به انتخاب مجله معماری و ساختمان بوده و در حال حاضر طراحی پنج موزه را در دست دارد.

همکاری با:

– ۱۳۵۵-۵۶ مهندسین مشاور ماندالا- نادر اردلان (شهرک جندی شاپور- دانشگاه بوعلی سینا)

– ۱۳۵۷-۵۸ مهندسین مشاور سردار افخمی (دانشگاه علوم اجتماعی- مدرسه کامیونیتی)

– ۱۳۶۴-۶۵ مهندسین مشاور تجیر (اراضی پشت سیلوی یزد- تالار انستیتو پاستور)

داریوش مهرجویی

کدخبر: 937076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟