فیلم رقصیدن آقا رشید ایرانی در جهان شهرت گرفت ! / کمدین اصفهانی یک شبه جهانی شد ! + فیلم

قدرت‌الله ایزدی (زاده ۴ تیر ۱۳۳۵) معروف به آقا رشید کمدین و هنرپیشه اهل ایران است. او در سال ۱۳۵۸ به عنوان دبیر و آموزگار در وزارت آموزش و پرورش استخدام شد و مدتی هم ناظم بوده‌است. وی در سال ۱۳۶۴ از طریق صدا و سیمای مرکز اصفهان وارد دنیای بازیگری شد و در سال ۱۳۷۵ نخستین تئاتر خود را به روی صحنه برد. ایزدی در کنار فعالیت هنری به شغل معلمی نیز ادامه داده‌است.

از جمله فیلم‌های او می‌توان به کارآگاه رشید، رشید فراری، الم شنگه، بازگشت لوک خوش شانس، رشید حرفه‌ای و سریال شمعدونی اشاره نمود. آقا رشید را بیشتر با طرز راه رفتن ناز کردن کف زدن میشناسند. هر چند چشمان او با انحراف یکی از مردمک ها کمی او را ترسناک میکند ولی او توانست محبوبیت خود را در سالهایی که خبری از تئاترهای رئال با درون مایه کمدی که در ایران نبود مهمان شبهای ایرانیان شود.

قدرت الله ایزدی ملقب به آقا رشید در فضای مجازی ویدیویی عجیب را منتشر کرد.

دشواری عبور از آقا رشید

آنهایی که دهه ۷۰ برنامه تئاتر در صحنه را تماشا می‌کردند با قدرت‌الله ایزدی یا همان آقارشید خیلی خوب آشنا هستند. هنرمند طناز و بامزه اصفهانی که با قد کوتاه خود خیلی از مردم ایران را خندانده است و حالا در جدیدترین تجربه بازی خود در سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره» حضور دارد.او با بیان اینکه سروش صحت به عنوان کارگردان خیلی برخورد حرفه‌ای و درستی با بازیگران دارد، گفت: گاهی ممکن بود که من دیالوگی را فراموش کنم و آقای صحت می‌گفت راحت باش! حتی اگر ۲۰ بار هم لازم باشد من اینجا هستم، دوربین، فیلم‌بردار و صدابردار و همه آمده‌ایم که کار کنیم.

گاهی ممکن بود دوست دیگری فراموش کند و همین صحبت‌های ایشان استرس تیم را کم می‌کرد. من خودم خیلی چیزها را از او یاد گرفتم و با دیگران هم در این کار دوست شدیم، همدیگر را شناختیم و از هم یاد گرفتیم. به طور کلی در این سریال که حدود یک سال و ۴ ماه طول کشید مثل یک خانواده خوب بودیم و زمانی که کار سریال تمام شد همه ناراحت بودند و دوست داشتند ادامه یابد.

او ادامه داد: در این سریال نقشی را به نام عموجلال بازی می‌کردم ولی در یکی از سکانس‌ها که از این شخصیت فاصله گرفتم و به شخصیت رشید نزدیک شدم، سریع آقای صحت کات داد و گفتند عزیزم اینجا شخصیتی که شما بازی می‌کنید عموجلال است. من می‌دانم که پتانسیل قوی داری و می‌توانی نقش‌های دیگری هم بازی کنی و به همین دلیل اینجا نقش عموجلال را به شما دادم که شبیه نقش رشید نیست. عموجلال شخصیتی است که عاشق موسیقی و بچه‌هایش است و کلی زجر کشیده تا به اینجا رسیده. خلاصه هرجا که از نقش عموجلال بیرون می‌آمدم و رشید می‌شدم سریع کات می‌دادند و می‌گفتند عزیزم رشید نشو!

او همچنین افزود: در دوران تحصیلم روزها کار می‌کردم و شب‌ها درس می‌خواندم. بعضی اوقات هم به پدرم کمک می‌کردم. پدرم یک مغازه سوپرمارکت داشت که من در کنارش کار می‌کردم و با این کار آشنایی داشتم اما سمساری هم برایم جالب بود و به من می‌آمد که یک سمسار باشم. قبلا در سمساری کار کرده‌ام. مادر همسرم قبلا سمساری داشت و اجناسش را پدر همسرم می‌خرید. مدتی مادر همسرم مریض شد و من برایش کار می‌کردم و به همین دلیل با کار سمساری و فروش لوازم دست‌دوم آشنایی داشتم.

کدخبر: 936027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟