خانه دایی جان ناپلئون کجاست؟ /خانه امین السلطان خیابان سپهسالار

خانه دایی جان ناپلئون با نام «خانه و باغ اتحادیه» یا «خانه امین‌السلطان» شناخته می شود. خانه دایی جان ناپلئون عمارتی مربوط به دوران قاجار است .خانه دایی جان ناپلئون در مرکز تهران جای گرفته‌است.خانه دایی جان ناپلئون به عنوان تنها بازمانده از خیابان لاله‌زار قدیم است. خانه دایی جان ناپلئون یکی از با ارزش‌ترین معماری‌های دوره قاجار شناخته می‌شود.

به گزارش رکنا، عمر ساخت سریال های تلویزیونی از نیم قرن گذشته و در ژانر های مختلف ، صدها سریال ساخته شده و کمتر هنرمندی را می‌توان یافت که اثری تلویزیونی در کارنامه نداشته باشد.

 با این وجود هر وقت که بحث انتخاب بهترین سریال تاریخ تلویزیون می‌شود ؛ هیچ کس نیست که رأیی جز «دایی جان ناپلئون» داشته باشد.

 رمان ایرج پزشکزاد باهنر ناصر تقوایی تبدیل به شاهکاری شد که از سال ۱۳۵۴ تا امروز بی رقیب مانده و مبدل به قله استاندارد شده است.

خانه دایی جان ناپلئون

 در شروع قصه دایی جان ناپلئون در مورد عمارت و نوع معماری این ساختمان توضیحاتی داده می شود. بد نیست بدانید که این خانه هنوز نیز در تهران وجود دارد و نفس می‌کشد ، اما دیگر به شکل یک خرابه ... خانه ای در خیابان سپهسالار - مرکز بازار کفش تهران -  که متعلق به امین السلطان ، صدراعظم قدرتمند عهد قاجار بود و ناصر تقوایی پس از بازدید از صدها لوکیشن ، آن را انتخاب کرد .

تقوایی بر اساس معماری و عمارت اربابی ، چیزهایی هم به قصه اضافه کرد! این خانه در اختیار ورثه است و به همین دلیل از آن مثل یک گنج فرهنگی نگهداری نمی شود . اکنون سالهاست که به صورت مخروبه درآمده و انبار ضایعات کارگاههای تولید کفش و مغازه دارهاست ، هرکس گوشه ای از آن را به تملک خود در آورده و انگار نه انگار اینجا قله سریال سازی در تاریخ ایران جان گرفت ...

کدخبر: 741403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟