مادر و دخترهای سینمای ایران /  از مهراوه شریفی نیا تا دنیا مدنی + عکس

دنیا مدنی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است . دنیا مدنی این روز ها با حواشی زیادی رو به رو شده است و دنیا مدنی دختر رویا تیموریان و ولی الله مدنی است . دنیا مدنی به جز کار سینما و تلویزیون در عرصه مدلینگ و طراحی لباس هم فعالیت دارد.دنیا مدنی دختر کوچک رویا تیموریان است.

مادر  و دختران سینما ایران (2)

برای فرزند گلاب آدینه و مهدی هاشمی، چه راهی به جز هنرمند شدن ممکن است وجود داشته باشد؟مرور کارنامه گلاب آدینه، نشان می دهد که او یکی از گزیده کارترین بازیگران سینمای ایران در همه این سال ها بوده است.

بیشتر فیلم های دوران بازیگری او، شاخص ترین آثار دوران خودشان بوده اند.آدینه بعد از بازی در “آرامش در میان مردگان” در سال ۸۴، شش سال از سینما دور,بود و اکران نشدن قصه ها تا چند سال، این دوری را تقویت کرد تا زمانی که او با“من دیگه گو مارادونا هستم” دوباره به شکل جدی به سینما برگردد.

دختر او نورا هاشمی که ورود به سینما را به عنوان بازیگردان آغاز کرده بود،در عروس افغان و آرامش میان مردگان، همبازی مادرش شد اما درست به سبک خود آدینه،ترجیح داد در فیلم های زیادی بازی نکند. نورا درست مثل مادرش از سال ۸۴ به بعد،تنها دو پروژه سینمایی را به اتمام رسانده است. حوالی اتوبان و جیب بر خیابان جنوبی.

مادر  و دختران سینما ایران (6)

آزیتا حاجیان بانوی هنرمند سینمای ایران یکی دیگر از مادرانی است که دخترانش راه او را در وادی هنر ادامه دادند.

آزیتا حاجیان همسر سابق محمدرضا شریفی نیا بود و مهراوه و ملیکا شریفی نیا ,دو دختر خانم بازیگر هستند که هر دو در دنیای بازیگری فعال هستند و مهراوه,دختر بزرگتر این خانواده نسبت به ملیکا از شهرت بیشتری برخوردار است.

مادر  و دختران سینما ایران (1)

پروین قائم مقامی بازیگر پیشکسوت دنیای سینما و تلویزیون است,که بازیگری را از حدود سال ۸۵ آغاز کرد اما تفاوت او با دیگر مادران,سینمای ایران این است که دخترش باعث بازیگر شدن او شد.

دختر مادرهای بازیگر سینمایی بهاره رهنما بانوی بازیگر سینما و تلویزیون دختر پروین قائم مقامی است,که از سال ۷۱ تاکنون در عرصه هنر فعالیت دارد و در سریال هایی چون بچه مهندس،خوب بد زشت، پژمان، خداحافظ بچه، چک برگشتی، زیر زمین، من یک مستاجرم و… به ایفای نقش پرداخته است.

مادر  و دختران سینما ایران (3)

دختر مادرهای بازیگر سینمایی فهیمه رحیم نیا بازیگر کشورمان همسر بهزاد فراهانی است که سالهاست,در دنیای بازیگری فعالیت میکند و فرزندان این زوج هم راه پدر و مادرشان را در وادی هنر ادامه دادند.

شقایق فراهانی دختر هنرمند فهیمه رحیم نیا و بهزاد فراهانی است,که وارد عرصه بازیگری شد و راه پدر و مادر هنرمندش را ادامه داد.

مادر  و دختران سینما ایران (7)

دو سال بعد از تولد باران، رخشان بنی اعتماد کارگردانی فیلم های بلند در سینمای ایران را آغاز کرد.“خارج از محدوده” و “زرد قناری” اولین فیلم های بلند بنی اعتماد به شمار می رفتند و“نرگس” اولین فیلم او با بازی دختر کم سن و سالش باران کوثری بود. از ان به بعد،باران تبدیل به بازیگر ثابت فیلم های مادرش شده بود.بازی باران در فیلم های بنی اعتماد، با “خون بازی” از همیشه جدی تر شد.

این اولین بار بود که نقش اول کارهای بنی اعتماد به دخترش می رسید,و این کاراکتر موفق، یکی از بهترین بازی های کوثری جوان را رقم زد و او را به یک بازیگر ت,ثبیت شده در سینمای ایران تبدیل کرد. باران و مادرش در همان سال ها، پروژه مشترک دیگری داشتند.

مادر  و دختران سینما ایران (4)

گوهر خیراندیش بانوی پیشکسوت دنیای بازیگری است که از حدود سال۴۹ بازیگری را آغاز کرد و همسرش زنده یاد جمشید اسماعیل خانی از مشوقین او در دنیای هنر بود.

آزاده دختر گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی است که در رشته بازیگری,تحصیل کرده است و در سریال معمای شاه هم به ایفای نقش پرداخته است.

مادر  و دختران سینما ایران (5)

دختر مادرهای بازیگر سینمایی دنیا مدنی دختر کوچک رویا تیموریان می باشد ، دنیا مدنی علاوه بر طراحی لباس ,مدتی است که به بازیگری نیز مشغول شده است ، او حاصل ازدواج اول رویا تیموریان از ولی الله مدنی می باشد .

این مطلب از گروه وب گردی است و فقط جنبه سرگرمی دارد.

منبع:پرشین وی

کدخبر: 723549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟