ترامپ می خواهد با روحانی ملاقات کند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا مدعی شد: حاضرم بدون هیچ پیش‌شرطی با روحانی ملاقات کنم، در هر کجا و هر زمان که آنها بخواهند.
ترامپ ضمن مضحک خواندن توافق هسته‌ای، درباره تمایل به دیدار با رئیس جمهور ایران گفت: من این کار را از موضع قدرت یا ضعف انجام نمی‌دهم، فکر می‌کنم ملاقات کردن کار مناسبی است.
او در عین حال و در ادامه اظهارات متناقض خود گفت: ما (آمریکا و ایتالیا) موافقیم که به ایران نباید هرگز اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود!
ترامپ همچنین در ادامه مواضع خصمانه‌اش علیه کشورمان افزود: ما همه کشورها را تشویق می‌کنیم برای پایان دادن به اقدامات ایران در منطقه به این کشور فشار بیاورند.
رئیس جمهور آمریکا افزود کشورش از مشارکت ایتالیا در این تلاش استقبال می‌کند.
ترامپ در ادامه درباره دیدار خود با رئیس جمهور روسیه گفت: من دیدار فوق‌العاده‌ای هم با رئیس‌جمهور پوتین داشتم. البته رسانه‌های جعلی آن را پوشش ندادند. به نظرم دیدار فوق‌العاده‌ای بود.
اظهارات متناقض ترامپ Trump در حالیست که او در مدت زمان ریاست جمهوری خود بدون هیچ دلیل خاصی از برجام که مورد تایید شورای امنیت بود خارج شد، به صورت پیوسته به تهدید ایران پرداخت و تحریم ها علیه ایران را افزایش داد.

 

کدخبر: 402857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟