خوراکی های انرژی زای طبیعی کدامند؟

به گزارش رکنا، اگر صبح‌ها اغلب با احساس خستگی از خواب بیدار می‌شوید و به دنبال راهی برای رهائی از این وضعیت هستید، باید بدانید که عوامل بسیاری در بروز این حالت می‌تواند موثر باشد. مدت زمان خواب شبانه و کیفیت آن، در شروع صبحی با نشاط‌تر به شما کمک می‌کند. بعلاوه مصرف موادغذایی فرآوری شده با شکر بالا، چنین حالتی را بدتر خواهد کرد.

مصرف مواد غذایی کامل و طبیعی، نه تنها به فرد انرژی مورد نیاز برای فعالیت یک روز کامل را فراهم می‌کند بلکه احساس نشاط و سبکی بیشتری به فرد خواهد داد.

میوه‌ها و سبزیجات تازه فصلی، آجیل و دانه ها، غذا‌های پر ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها بدن ما را سرشار از مواد مغذی‌ای می‌کنند که به ما در مقابله با خستگی و حفظ انرژی در طول روز کمک می‌کند.

مصرف مواد غذایی کامل و طبیعی، نه تنها به فرد انرژی مورد نیاز برای فعالیت یک روز کامل را فراهم می کند بلکه احساس نشاط و سبکی بیشتری به فرد خواهد داد.

میوه ها و سبزیجات تازه فصلی ، آجیل و دانه ها، غذاهای پر ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها بدن ما را سرشار از مواد مغذی ای می کنند که به ما در مقابله با خستگی و حفظ انرژی در طول روز کمک می کند.

بادام

بادام منبع عالی پروتئین، فیبر و چربی های اشباع نشده با کیفیت بالا و ویتامین هاست. این ویتامین ها شامل ویتامین های گروه B هستند که به بدن شما کمک می کنند مواد غذایی را به انرژی تبدیل کنند، بعلاوه بادام سرشار از منیزیم است که به مبارزه با خستگی ماهیچه کمک می کند.

موزاین میوه سرشاراز پتاسیم و منبع خوبی از فیبراست، که باعث آزاد شدن آهسته قند در جریان خون می شود و ذخایری از منیزیم و ویتامین های گروه B را برای بدن فراهم می کند.

جوی دوسر

جوی دوسر یک ماده غذایی مقوی با ارزش تغذیه‌ای بالاست. این ماده غذایی همواره باید در رژیم غذایی شما حضوری ثابت داشته باشد، زیرا منبع انرژی مهمی محسوب می‌شود. جوی دوسر حاوی فیبر غذایی فراوان است که این ماده مغذی به بهبود گوارش و تنظیم اشتها کمک می‌کند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در جوی دوسر گردش خون، سوخت و ساز و عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشند. همچنین، این ماده غذایی ایده‌آل برای قلب است، زیرا بر سطوح تری‌گلیسیرید و کلسترول تاثیر می‌گذارد.

عدس

عدس یکی از سالم‌ترین مواد غذایی بین حبوبات محسوب می‌شود. عدس حاوی مواد مغذی مفید برای سلامت جسمانی و روانی انسان است. محتوای آهن عدس و پروتئین با کیفیت بالای آن به پیشگیری از هر گونه عوارض جانبی منفی کم‌خونی کمک می‌کنند و مصرف آن گردش خون را بهبود می‌بخشد و به این ترتیب اکسیژن و مواد مغذی کافی در اختیار سلول‌های بدن انسان قرار می‌گیرند.

شکلات

اگر چه مصرف بیش از اندازه شکلات ایده خوبی نیست، اما ۲۰ تا ۳۰ گرم شکلات تلخ می‌تواند به بهبود عملکرد شما در طول روز کمک کند. شکلات حاوی چربی و کربوهیدرات‌است که منبع انرژی برای سلول‌های بدن انسان محسوب می‌شوند. مصرف شکلات تلخ سیستم عصبی را تحریک می‌کند، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

شیر

افرادی که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا نیستند، می‌توانند از فواید مصرف شیر بهره ببرند، زیرا این نوشیدنی از احساس خستگی هنگام صبح پیشگیری می‌کند. شیر حاوی اسید‌آمینه‌ها و ویتامین‌هایی است که پس از جذب در بدن سطوح انرژی را بهبود می‌بخشند. تریپتوفان، یکی از اسیدآمینه‌های موجود در شیر است که ترشح سروتونین، یک انتقال‌دهنده عصبی مرتبط با خوشی و بهزیستی، توسط مغز را تحریک می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 505925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟