هند پرجمعیت ترین کشور جهان تا سال 2022

شاید پیش بینی دقیق اینکه هفته آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد نیز بسیار سخت و در حد غیرممکن خواهد بود، چه برسد به این که در مورد یک دهه یا یک قرن دیگر صحبت کنیم. اما بر اساس شرایط کنونی و روندی که در پیش داریم دستکم می توانیم شکلی که چهان در اواخر قرن بیست و یکم خواهد داشت را به صورت خلاصه در ذهنمان متصور شویم. زمانی که قرار است سال 2099 جشن گرفته شود دنیایی که در ادامه مطلب برای شما ترسیم می کنیم به حقیقت پیوسته است.

مدت زمان زیادی است که چین عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا را در اختیار دارد اما با روندی که اکنون در پیش است نباید انتظار داشت که حکم فرمایی یکجانبه آن ها در این عرصه دوام زیادی داشته باشد. یک مطالعه جامع توسط سازمان ملل در سال 2015 در مورد جمعیت جهان نشان می داد که در کمتر از یک دهه آینده، هند جای چین را به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا خواهد گرفت. ابتدا تصور بر این بود که چنین اتفاقی در سال 2028 رخ می دهد اما تلاش های بی وقفه مردان و زنان این کشور در فرزندآوری نشان داده که چه بسا این اتفاق بزرگ زودتر نیز رخ بدهد.

همچنین این مطالعه نشان می دهد که ایالات متحده در اسل 2050 دیگر سومین کشور پرجمعیت جهان نخواهد بود و نیجریه جای آن را خواهد گرفت و در واقع در سال 2050 نیمی از زادو ولدهای جهان در قاره آفریقا رخ خواهند داد.

این اتفاقات باعث خواهد شد که جمعیت کره زمین به شکل سرسام آوری افزایش یابد. بدین ترتیب در سال 2050 باید منتظر کره زمینی باشیم که 9.7 میلیارد نفر انسان گرسنه را در خود جای داده است و در پایان قرن بیست و یکم این عدد به 11.2 میلیارد نفر خواهد رسید. این اعداد باورکردنی نیستند به خصوص وقتی که دریابید در سال 1900 تنها 1.6 میلیارد انسان بر روی کره زمین زندگی می کردن و در عرض تنها دو قرن 9.6 میلیارد نفر به این تعداد اضافه خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 337773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟