بعد از طلاق دلتنگ همسرم هستم

از پیام شما متوجه شدم که به لحاظ روحی، حس خوبی ندارید و دلتنگی به سراغ‌تان آمده است. به نظر می‌رسد طلاق بی‌حاشیه‌ای هم نداشتید و در این بین خانواده‌ها هم به چالش‌های این جریان کشیده شده‌اند.

مشکلات بعد از طلاق

در ادامه چند مورد از آسیب‌های روحی پس از طلاق بیان می‌شود: احساس تاسفی که به سراغ فرد می‌آید، دوگانگی عاطفی و تغییرات خلقی شدید در فرد طلاق‌گرفته، احساس افسردگی‌، مرور خاطرات شیرین گذشته و به تبع آن دلتنگ‌شدن، حس بلاتکلیفی و شکست‌خوردگی و ...

اطمینان پس از طلاق

به نظر می‌رسد شاید به حد کافی از طلاق خود مطمئن نیستید به‌طوری که حتی اگر شرایط مساعد بود، ممکن بود که دوباره به ایشان رجوع کنید. تا حدی می‌توان این دو دلی را از پیامدهای بعد از طلاق دانست که ممکن است برای عده‌ای رخ دهد. ابتدا بهتر است با ذکر توضیحاتی اطمینان به طلاق خود را محک بزنید و ببینید آیا واقعا در آن دوران تصمیم درست و منطقی گرفته بودید یا خیر؟ دقت کنید آیا در ازدواج خود با مواردی از قبیل مسائلی که در زیر عنوان می‌شود، روبه‌رو بوده‌اید یا خیر؟

1-باورها و اعتقادات طرفین به شکل بنیادی با هم تفاوت دارد. 2-زوجین نمی‌توانند به نیازهای هم پاسخ بدهند و توافق مثبتی را احساس نمی‌کنند. 3-زن و شوهر بارها و بارها برای حل مشکلات و آشتی با هم روش‌هایی را در پیش گرفته‌اند؛ اما هیچ کدام موثر واقع نشده بود. 4-توانایی درک متقابل بین زن و شوهر وجود نداشته و علاقه‌مندی‌های همدیگر را به خوبی نمی‌شناختند. 5-اختلافات عاطفی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و... فراوانی بین آن‌ها وجود داشته است. 6-زن و شوهر حتی نمی‌توانند با هم صحبت کنند و به جای گفت‌وگو با یکدیگر دعوا می‌کنند. 7-زن یا شوهر هنوز به والدین خود وابستگی دارند و استقلال فکری پیدا نکرده‌اند.

چنانچه با پاره ای از موارد ذکرشده به شکل جدی درگیر بوده‌اید تصمیم شما برای طلاق منطقی بوده‌است.

بررسی ازدواج دوباره

چنانچه با دقت نظر و بررسی کامل به این نتیجه عقلانی و منطقی رسیدید که می‌توان به رجوع دوباره فکر کرد، حتما از فردی به‌عنوان واسطه کمک بگیرید و نظر و تمایل همسر سابق خود را جویا شوید. اگر با شما موافق بودند، می‌توانید با شرکت در جلسات مشاوره ، زندگی خود را دوباره تشکیل دهید و از حاشیه‌ها نگرانی به خود راه ندهید. چنانچه همسر سابق‌تان درباره رجوع دوباره با شما موافق نباشد یا طبق بررسی خودتان طلاق تصمیم درستی بوده است، به خود فرصت بیشتری بدهید تا برای ازدواج بعدی آمادگی ذهنی و روحی مناسب‌تری پیدا کنید. پس از آن با درس گرفتن از اشتباهات گذشته و انتخاب آگاهانه‌تر و دقیق‌تر، فرصت خوشبختی دیگری را برای خود ایجاد کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

فریبا البرز مشاور خانواده

کدخبر: 276483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟