قیمت نجومی خودروهای داخلی در بازار مهر ماه 99 / پراید 130 میلیون تومان !

قیمت خودرو / افزایش قیمت دلار این روزها بهانه خوبی برای دلالان خرید و فروش خودرو شده است. به این صورت که آنها با اعلام رقم‌های نجومی درصدد تشدید التهاب بازار خرید و فروش خودرو هستند. البته اتفاقات این روزهای بازار خودرو در حالی هر روز به شکل متفاوتی خود را نشان می‌دهد که هنوز دولت و به ویژه وزارت صنعت که اخیرا صاحب وزیر شده است، هیچ تصمیمی به کارنگرفته و همین امر عاملی می‌شود تا فضا برای دلالی در بازار خرید و فروش خودرو فراهم باشد.

 

معامله خودرو کاهش یافته است

به گفته فروشندگان خودرو از هفته گذشته که بازار روند افزایشی قیمت‌ها را متاثر از قیمت ارز و سکه شاهد بوده است معاملات ما نیز متوقف شده و کمتر خرید و فروشی توسط نمایشگاه‌داران انجام می‌شود. اما نکته جالب اینجاست رکود خرید و فروش در بازار خودرو در حالی هر روز تشدید می‌شود که بازار قیمت در فضای مجازی داغ بوده و هر کس به سلیقه خود رقم‌هایی را برای انواع خودروها پیشنهاد می‌کند. جالب اینجاست اگر به سایت‌های خرید و فروش خودرو سری بزنید مشاهده می‌شود که اکثرا به دنبال بررسی قیمت بوده و کمتر معامله‌ای صورت می‌گیرد.

با این وجود اعلام همین نرخ‌های نجومی عاملی می‌شود تا بازار قیمت‌ها به هم ریخته شده و هر کس بدون هیچ ضابطه خاصی قیمتی را برای محصول خود تعیین می‌کند.

نکته قابل تامل اینجاست سازمان حمایت در این شرایط سکوت کرده و حتی سازمان تعزیرات حکومتی نیز خود را متولی برخورد با متخلفین نمی‌دارند.

به گفته سازمان تعزیرات حکومتی، معیار قیمتی برای خودرو اعلام نشده و همین امر ما را در برخورد با دلالان که قیمت‌های بالایی را در انواع محصولات اعمال می‌کنند، بلاتکلیف کرده است.

قیمت پراید و تیبا در بازار رها شده خودرو

در حال حاضر هنوز وزارت صنعت هیچ برنامه ای برای مدیریت بازار خودرو اجرایی نکرده و به نوعی بازار رها شده است. نکته قابل تامل اعلام نرخ‌های نجومی برای خودروهاست در برخی از محصولات از جمله پراید نرخ اعلامی 130 میلیون تومان توسط دلالان مطرح می‌شود در مورد تیبا نیز رقم‌های 150 تا 160 میلیون تومان در آگهی‌ها درج شده که همین امر خریدار را در خرید محصولات مردد کرده و همه به نوعی منتظر تعیین تکلیف اوضاع هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟