فروش فوق العاده سمند ال ایکس ، پژو 206 تیپ 5 و 3 محصول دیگر + شرایط و قیمت ها

طبق آنچه که پیش از این گفته شد قرار بر این بود که فروش‌های فوق العاده خودرو به صورت مستمر تا پایان سال و در چندین مرحله ادامه داشته باشد. دو خودروساز ایران خودرو و سایپا نیز در حال انجام این کار هستند. به تازگی جدیدترین دور این فروش‌ها توسط ایران خودرو آغاز شد که در آن پنج محصول سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و صندوقدار وجود دارد.

این خودروها با قیمت مصوب عرضه خواهند شد که برای سمند و پژو ۴۰۵ به ترتیب ۸۵ و ۹۳ میلیون تومان است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمت ۱۰۱ میلیون و پژو ۲۰۶ صندوقدار ۱۰۴ میلیون تومان است همچنین برای خودروی پژو پارس نیز قیمت ۹۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در ادامه قیمت‌ها به صورت دقیق برای هر یک از این محصولات آورده شده و مشتریان فرصت دارند تا مدت ۷۲ ساعت پس از برنده شدن این مبلغ را پرداخت کنند.

ثبت نام تا کی ادامه دارد؟

آنطور که اعلام شده متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۱۴ امروز یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹ نسبت به ثبت نام برای دور سوم فروش فوق العاده ایران خودرو اقدام کنند. حداکثر نیز ۳ روز پس از پایان ثبت نام قرعه کشی برگزار و اسامی برندگان اعلام خواهد شد.

ماجرای واریز وجه

در فروش فوق العاده جدید ایران خودرو چندین شرط برای ثبت نام وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به داشتن گواهینامه و سن حداقل ۱۸ سال، عدم ثبت نام محصولات ایران خودرو و سایپا طی ۴۸ ماه اخیر و نداشتن پلاک فعال اشاره کرد.

طی فروش فوق العاده هایی که پیش از این صورت گرفته بود قرار بر این بود که مبلغ خودروها پس از برنده شدن طی مدت ۷۲ ساعت واریز شود. اما روز جمعه جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صمت اعلام کرد که از این به بعد ۱۰ درصد از قیمت خودروها باید هنگام ثبت نام واریز شود. این موضوعی است که پیش از این نیز مطرح شده بود اما حسین مدرس خیابانی، سرپرست قبلی وزارت صمت جلوی انجام این کار را گرفت. طبق گفته سرقینی این کار برای جلوگیری از ثبت نام‌های زیاد و مدیریت شرایط در هنگام نام نویسی متقاضیان صورت گرفته است.

در این شرایط سوالی مطرح می‌شود که آیا در فروش فوق العاده فعلی ایران خودرو این شرط نیز اجرایی خواهد شد؟‌ خبرنگار گسترش نیوز برای دریافت جزییات بیشتر با سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت و گویی کرد و اظهار شد: فروش فوق العاده ایران خودرو قبل از جلسه اخیر کمیته خودرو انجام شده است. بنابراین فروش فوق العاده فعلی مشمول واریز ۱۰ درصد وجه نمی‌شود. اما از سری‌های بعدی این شرط اجرایی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ماجرای تعلق سود به این ۱۰ درصد واریزی نیز گفت: پول‌هایی که واریز می‌شود در یک حساب بانکی واسط قرار می‌گیرد و به‌دست خودروسازان نمی‌رسد بنابراین بحث تعلق سود به این مبالغ منتفی است. در صورتی که فرد برنده شد مابقی مبلغ را پرداخت می‌کند و در غیر این صورت پول به حساب فرد بازگردانده می‌شود.

امکانات محصولات

با توجه به این که محصولات ایران خودرو در برخی موارد با تریم‌ها و امکانات مختلف عرضه می‌شود در ادامه امکانات تمام محصولاتی که در این فروش فوق العاده عرضه می‌شوند را به صورت یکجا آورده‌ایم.

متقاضیانی که قصد ثبت نام در این سری از فروش فوق العاده ایران خودرو را دارند باید به سایت esale.ikco.ir مراجعه کنند.

ایران خودرو

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟