بازداشت پروترین مالخر طلا در تهران

نوزدهم خرداد پرونده‌ای مبنی بر سرقت 150 میلیون تومان طلا از دفتر یک شرکت خصوصی در منطقه زعفرانیه، به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

 شاکی که مدیرعامل شرکت بود درباره جزئیات سرقت گفت: مدتی قبل متوجه شدم طلاهایم که در داخل کشوی میز محل کارم  گذاشته بودم سرقت شده است اما به کسی ظنین نیستم.

من فقط در شرکت دو کارمند داشتم و فکر نمی‌کنم کار آنها باشد؛ در تحقیقات میدانی مشخص شد کارمند خانم به اسم مژده چند ماهی است تسویه حساب کامل کرده و رفته است ، اما کارمند دیگر به اسم «امید» اظهارات ضد و نقیضی داشته و سعی دارد اتهامات را متوجه همکار سابق خود کند.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد امید با چند طلافروش در ارتباط بوده است که با دعوت از طلافروشان، یکی از آنها به اسم رضا راز سرقت طلاها را فاش کرد و گفت: چند روز قبل امید مقدار زیادی طلا برای فروش آورد و من از او فاکتور خواستم که نداشت، از همان ابتدا متوجه سرقتی بودن طلاها شدم و به همین خاطر طلاها را زیر قیمت بازار در مقابل پرداخت مبلغ 400 میلیون ریال از امید خریدم، نخست مبلغ 154 میلیون ریال به وی پرداختم و وقتی مطمئن شدم طلاها سرقتی است با تهدید وی مبنی‌  بر معرفی او به پلیس از پرداخت الباقی مبلغ خودداری کردم.

سرهنگ کارآگاه «سید علی شریفی» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی  تهران بزرگ گفت: با کشف زوایای جدیدی از پرونده، امید در بازجویی به ناچار به سرقت از شرکت و فروش طلاها به مالخر اعتراف کرد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: پس از هماهنگی‌های قضایی در بازرسی از محل کار مالخر یک حلقه انگشتر سفید رنگ با نگین‌های اصل برلیان متعلق به شاکی کشف و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.‌‌

کدخبر: 701293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟