دستور "نجار" برای چادر رسانی سریع به زلزله زدگان سی سخت/ تخریب بیش از 70 درصد خانه های سی سخت

دو روز از زلزله سی‌سَخت، شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج مرکز استان و در استان کهگیلویه و بویراحمد میگذرد، مردم زلزله زدگان با ارسال پیام هایی که در فضای مجازی منتشر شده است از مسئولان برای ساماندهی خود درخواست دارند می گویند در سرما و برف، بی نام و غذا مانده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، بعد از انتشار این تصاویر مسئولان چنین در گفت و گو با رکنا از وضعیت کمک رسانی به زلزله زدگان این منطقه خبر دادند.

 رییس جمعیت هلال‌احمر  با بیان اینکه زلزله سی سخت به خانه های روستایی خسارت وارد کرده است از توزیع ۱۸۰۰ چادر و بیش از ۱۲۰۰ بسته غذایی یک‌ماهه میان زلزله‌زدگان سی‌سخت خبر داد.

اتصال برق و گاز و آب بعد از زلزله در کمترین زمان ممکن

بختیاری مدیر روابط عمومی ستاد مدیریت بحران در گفت و گو با رکنا در خصوص  اقدامات ستاد در منطقه سی سخت پس از زلزله چنین گفت: اقدامات برای کمک رسانی از همان لحظات اولیه بعد از زلزله آغاز شد. مشکل قطعی برق و آب، یکساعت و نیم بعد از زلزله رفع شد . زلزله  به دلیل نشتی هایی که وجود داشت تا ساعت 5 و نیم صبح قطع بود که پس از آن متصل شد.

تخریب بیش از 70 درصد خانه های سی سخت با زلزله

بختیاری با بیان اینکه کمک های اقلامی اینگونه توضیح داد: نقطه مرکزی زلزله سی سخت با تقریبا دو هزار و 400 واحد مسکونی است که تقریبا بیش از 70 درصد واحد های مسکونی سی سخت از 30 درصد تا 100 درصد آسیب دیده اند.

توزیع 1000 چادر بین زلزله زدگان در ساعت اولیه بعد از حادثه

مدیر روابط عمومی ستاد مدیریت بحران افزود : در همان ساعت های اولیه بعد از زلزله  1000 چادر توسط هلال احمر در منطقه توزیع شد ولی معمولا در توزیع اولیه اقلام امدادی در مرحله اول  بی نظمی وجود دارد و توزیع بهینه در ساعت اولیه صورت نگرفته است اما در حال حاضر شهر منطقه بندی شده است .

حضور وزیر و مسئولان عالی رتبه امدادی در محل زلزله سی سخت

وی با تاکید بر اینکه وزیر راه ، رئیس ستاد بحران کشور؛‌ رئیس بنیاد مسکن کشور، رئیس هلال احمر کشور همه درمنطقه حضور دارند افزود: سریعترین زمان ارزیابی و آواربرداری در مسیر امداد رسانی پس از زلزله سی سخت در طی سال های اخیر انجام گرفته است. در حال حاضر نیاز مردم غذا نیست بیشتر نیاز چادر و محل اسکان است.

دستور نجار در خصوص چادر

بختیاری اعلام کرد : اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دستور داده اند که به تمام ساکنان سی سخت و روستاهای اطراف که آسیب دیده اند به سرعت چادررسانی انجام گیرد. مردم با توجه به شرایط کرونایی ترجیح می دهند در محل خانه های خود هرچند ویران شده بمانند تا به محل های اسکان ضروری که تعیین شده است مراجعه کنند به همین دلیل دستور چادر رسانی سریع صادر شده است.

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 663032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟