جزئیات تازه از حادثه بوئین زهرا+ اسامی کارگران متوفی

 محمد علیخانی (رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین) گفت: پیش از این حادثه ، اداره کل کار بازدیدهای دوره‌ای و موردی از کارگاه‌های داشته است. در ساعات‌های اولیه پس از حادثه، تیمی متشکل از رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، بازرسان اداره کار و من در محل حادثه حاضر شدند. تیم ضمن مراجعه به محل حادثه، تحیقیات اولیه خویش را با مشاهده صحنه حادثه، مصاحبه با شهود و نماینده کارفرما براساس قوانین و دستورالعمل‌های مربوط انجام داده‌اند. به دلیل اینکه ابعاد این حادثه زیاد است و ۳ کارگر جان خودشان را از دست داده‌اند، جزئیات با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش رکنا، او توضیح داد: ما بازرسی‌های اولیه را انجام می‌دهیم اما بر اساس قانون باید از نظریه پزشک قانونی برخوردار شویم. اگر علت حادثه گارگرفتگی باشد با سقوط از ارتفاع متفاوت است. سقوط از ارتفاع و گازگرفتگی دو موضوع جدا از هم هستند، به همین دلیل مسئولیت‌های علل حادثه تغییر می‌کند. شواهد و قرائن نشان می‌دهد، گازگرفتگی عامل مرگ سه کارگر بوده اما نظریه نهایی درباره مرگ کارگران را پزشکی قانونی صادر می‌کند.

علیخانی در پایان گفت: خیراله بهمنی و محمود هدایتی، دو نفر از سه کارگری که جان خود را از دست داده‌اند، نسبت سببی داشته و از اهالی قروه همدان بودند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟