نجات جان ۴۰ میلیون نفر با اجرای اقدامات ضدکرونایی کشور‌ها

به گزارش رکنا، محققان دانشگاه «امپریال کالج لندن» در تحقیقات خود دریافتند که تصمیم گیری‌ها و اقدامات زودهنگام می‌تواند شمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید - ۱۹ را به میزان ۹۵ درصد کاهش دهد، اما کوتاهی در مهار اثرات این بیماری، ممکن است به جان باختن تعداد زیادی منجر شود.

دانشمندان مزبور همچنین گفتند که آزمایش و قرنطینه کردن موارد مظنون به ابتلا و همچنین رعایت زودهنگام فاصله گذاری‌های اجتماعی، می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

این پژوهشگران تاثیرات بهداشتی این بیماری همه گیر را در ۲۰۲ کشور برای مقایسه سه سناریو، بررسی کرده اند؛ تا دریابند که شمار فرضی مرگ و میر بدون مداخله و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با دو مورد دیگری که می‌تواند در نتیجه سیاست مهار یا سرکوب گسترش بیماری حاصل شود، چگونه خواهد بود.

این گزارش تحقیقاتی هشدار داد که در هر سه مورد یاد شده، نظام‌های بهداشت و درمان همه کشورها، بدون در پیش گرفتن تمهیدات پرهزینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به سرعت تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

چنانچه دولت‌های جهان کاری برای مقابله با این بیماری نکنند، به احتمال زیاد در سال جاری حدود هفت میلیارد نفر به آن مبتلا می‌شوند و ۴۰ میلیون نفر بر اثر ابتلا فوت می‌کنند. اما با اتخاذ تمهیدات سختگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن، ۹۵ درصد از موارد مرگ و میر قابل پیشگیری است.

پژوهشگران این دانشگاه همچنین دریافتند که درصورت تعلل در اجرای راهبرد‌های لازم برای جلوگیری از سرایت بیماری، نتایج بدتری به بار می‌آید و جان‌های کمتری نجات داده می‌شود.

یافته‌های این تحقیق همچنین نشان داد که احتمالا کشور‌های کم درآمدتر، بار مضاعفی را در قیاس با کشور‌های متمول‌تر تحمل می‌کنند. به طوری که بیماران کشور‌های فقیر به مراقبت‌های اساسی ۲۵ برابر بیشتر از تخت‌های موجود نیاز دارند، در حالی در کشور‌های پردرآمد، تقاضا تنها به میزان هفت برابر بیش از عرضه بالا رفته است.

دکتر «پاتریک والکر» مولف این گزارش گفت: تخمین می‌زنیم که در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو، جهان با وضعیت اضطراری بی سابقه‌ای در زمینه بهداشت عمومی رو به رو شود. یافته‌های ما نشان می‌دهد که همه کشور‌ها با انتخابی بین تمهیدات پرهزینه و فشرده برای جلوگیری از انتقال بیماری یا پذیرش خطر تحت تاثیر قرار گرفتن سیستم‌های بهداشتی مواجه شوند. با این همه، نتایج به دست آمده حاکی است که اقدام سریع، قاطعانه و جمعی، جان میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهد.

آمار رسمی نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۸۰۰ نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ جان باخته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟