به گزارش رکنا، سردارحاجی محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان گفت: کاربر پلیس ۱۱۰ با اقدام به موقع و کمک تلفنی، جان ۲ گردشگر را از مرگ حتمی نجات داد.

مهدیان نسب افزود: شب گذشته فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و با صدایی لرزان و مضطرب اظهار می‌کند برای تفریح و ماهیگیری به کنار رودخانه ویسیان آمده اند که بر اثر تغییر شرایط جوی و بروز جزر و مد سطح آب رودخانه، گرفتار شده اند.

او اظهار داشت: این افراد برای نجات از غرق شدن داخل ماشین پناه گرفته اند، اما آب، ماشین را فرا گرفته و در آستانه خفگی بوده اند.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: کاربر وظیفه شناس و هوشیار ۱۱۰ بلافاصله خبر دریافتی را به نیروی انتظامی شهرستان چگنی اعلام نموده و همچنین طی تماس با جمعیت هلال احمر و آتش نشانی موضوع را با آن‌ها در میان گذاشته است.

سردار مهدیان نسب افزود: این مامور پلیس پس از آن با افراد گرفتار شده در رودخانه تماس می‌گیرد و آنان را به حفظ خونسردی و آرامش فرا خوانده و اعزام تیم‌های امدادی به منطقه را به اطلاع آنان رسانده است.

او ادامه داد: در نهایت ۲ نفر مرد گرفتار شده در رودخانه ویسیان توسط نیرو‌های انتظامی، امدادی و آتش نشانی نجات یافته و خودروی آنان نیز از آب خارج شده است.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: کاربران مرکز فوریت‌ها پلیسی ۱۱۰ در مواقع ضروری، فراتر از وظیفه قانونی خود عمل کرده و با انجام خدمات نوع دوستانه و مشاوره ای، مانع از بروز آسیب‌های جدی به امدادخواهان می‌شوند.

امسال ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم بر اثر سیل لرستان جان باخته اند در حالیکه آمار غرق شدگان در رودخانه و آبشار‌های این استان تاکنون بیش از ۲۰ نفر بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟