روایت ناخدای بوشهری از ‌‌۱۱ ماه اسارت در عربستان

به گزارش رکنا، صیادان بندر رستمی تنگستان استان بوشهر که پس از 11 ماه اسارت وارد اسکله بندر رستمی شدند مورد استقبال با شکوه مردم و مسئولان قرار گرفتند.

2 لنج صیادی با 19 خدمه و ملوان برای صید آبزیان نیمه دوم سال قبل راهی خلیج فارس و به سبب شرایط نامساعد جوی وارد مرزدریایی کشور عربستان می‌شوند که گارد ساحلی این کشور شناورها را توقیف و 19 خدمه و ملوان این لنج‌ها را دستگیر و بازداشت می‌کند.

اکنون پس از 11 ماه زندانی و اسارت با پیگیری‌ و تلاش دستگاه دیپلماسی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی 19 ملوان لنج‌های صیادی یاد شده از اسارت عربستان خارج شدند و به سلامت وارد اسکله بندر رستمی در تنگستان شدند.

درویشی ناخدای یکی از این لنج‌ها با بیان اینکه 11 ماه پیش در آبهای عربستان بازداشت شدیم اظهار داشت: دلیل بازداشت ملوانان و توقیف لنج‌ها عبور از خط دریایی مرزی ایران در خلیج فارس بود.

وی با بیان اینکه شرایط جوی لنج‌ها را به سمت آب‌های عربستان هدایت کرد افزود: پس از عبور از خط مرزی دریایی، گشت‌ و گارد ساحلی عربستان اقدام به بازداشت ملوانان و انتقال به بندر دمام کرد.

این ناخدا رفتار عربستانی‌ها را نسبت به آنان مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بی‌احترامی خاصی در مدت محکومیت در زندان عربستان مشاهده نشد ولی بلاتکلیفی، صیادان و ملوانان در بند را آزار می‌داد چرا که 8 ماه حبس تعیین شده تا 11 ماه طول کشید.

حل مشکلات بیمه صیادان و پیگیری مشکلات اقتصادی و حمایت از آنان را از خواسته‌های این صیادان بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 515079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟